Verhuisdienst | Laat je post doorsturen

Verhuizen? Laat je post doorsturen en vermijd onbetaalde facturen.

Verhuisdienst

Verhuizen? Laat je post automatisch doorsturen naar je nieuw adres

  • Voor nog geen     per maand
  • Geen risico op onbetaalde facturen
  • Verlies geen tijd met langslopen bij je oude woning
Zeg je verhuisstress vaarwel met onze verhuisgids en checklist !

Verhuistips

Zeg je verhuisstress vaarwel met onze verhuisgids en checklist !

Zo werkt de Verhuisdienst in 4 stappen

1.
Kies een startdatum en termijn

Geef aan vanaf wanneer we je post mogen doorsturen en voor hoelang. date calculator is de eerst mogelijke datum.

2.
Kies wie mee verhuist

Geef je oude en nieuwe adres op en bepaal wie mee verhuist. Het aantal verhuizers maakt niet uit, de prijs blijft hetzelfde.

3.
Je post wordt doorgestuurd door bpost

We sturen de post van elke verhuizer door van je oude naar je nieuwe adres. Handgeschreven adressen worden manueel behandeld. Voor tijdschriften, kranten, pakjes en pensioenen spreek je zelf de afzender aan.

4.
Je post komt aan op je nieuwe adres

Je persoonlijke post zoals facturen, wenskaarten en aangetekende zendingen komt meteen toe op je nieuwe adres. Jij hebt nu alle tijd om je leveranciers definitief op de hoogte te brengen van je verhuis.

Hoe lang laat ik mijn post best doorsturen?

3 maanden

    Binnen België

    <span class="priceVariable invisible">{{PriceTB.service-de-déménagement.r3c3}}</span>

    6 maanden*

      Binnen België

      <span class="priceVariable invisible">{{PriceTB.absence-et-déménagement-online.r2c2}} + {{PriceTB.absence-et-déménagement-online.r3c2}}</span>

      12 maanden

        Binnen België

        <span class="priceVariable invisible">{{PriceTB.absence-et-déménagement-online.r2c2}} + {{PriceTB.absence-et-déménagement-online.r3c2}} * 3</span>

        24 maanden

          Binnen België

          <span class="priceVariable invisible">{{PriceTB.absence-et-déménagement-online.r2c2}} + {{PriceTB.absence-et-déménagement-online.r3c2}} * 7</span>

          De hierboven vermelde prijzen gelden uitsluitend voor een abonnement op de dienst via ons onlinekanaal. Wilt u weten wat de prijs is voor een abonnement in een postkantoor? Maak uw keuze en raadpleeg de prijzen hier.

          * 6 maanden is de tijd die de meeste gezinnen nodig
          hebben om alle leveranciers te verwittigen van hun verhuis.

          3 maanden

            Naar buitenland

            <span class="priceVariable invisible">{{PriceTB.absence-et-déménagement-online.r2c3}}</span>

            6 maanden *

              Naar buitenland

              <span class="priceVariable invisible">{{PriceTB.absence-et-déménagement-online.r2c3}} + {{PriceTB.absence-et-déménagement-online.r3c3}}</span>

              12 maanden

                Naar buitenland

                <span class="priceVariable invisible">{{PriceTB.absence-et-déménagement-online.r2c3}} + {{PriceTB.absence-et-déménagement-online.r3c3}} * 3</span>

                24 maanden

                  Naar buitenland

                  <span class="priceVariable invisible">{{PriceTB.absence-et-déménagement-online.r2c3}} + {{PriceTB.absence-et-déménagement-online.r3c3}} * 7</span>

                  De hierboven vermelde prijzen gelden uitsluitend voor een abonnement op de dienst via ons onlinekanaal. Wilt u weten wat de prijs is voor een abonnement in een postkantoor? Maak uw keuze en raadpleeg de prijzen hier.

                  * 6 maanden is de tijd die de meeste gezinnen nodig
                  hebben om alle leveranciers te verwittigen van hun verhuis.

                  Misschien heb je deze vragen nog

                  Met de Verhuisdienst van bpost laat je je geadresseerde post automatisch doorsturen naar je nieuwe adres, in België of het buitenland. Dat gebeurt minstens 3 maanden en maximaal 24 maanden. Je vraagt de dienst aan op de pagina van de Verhuisdienst of in een Postkantoor naar keuze.

                  Wat zijn de voorwaarden om je post te laten doorsturen als je verhuist?

                  • Je moet minstens 18 jaar zijn.
                  • Je hebt een Belgische of een buitenlandse identiteitskaart.
                  • Je oude adres moet in België liggen.
                    • We sturen geen post door die komt van een Postbus van bpost.
                  • Je sluit het contract voor maximaal 12 personen binnen 1 huishouden af.

                  Ook als bedrijf kan je je post laten doorsturen. Dan gelden er andere voorwaarden.

                  Naar waar kan ik mijn post laten doorsturen?

                  De Verhuisdienst kan je post doorsturen van je oude adres in België naar:

                  • Een nieuw adres in België.
                  • Een adres in het buitenland.
                  • Een Postbus van bpost. Dat kan je alleen via een Postkantoor regelen.

                  We sturen geen post door naar:

                  • Een derde adres op dezelfde naam.
                  • Je tijdelijke vakantieverblijf, zoals een hotel, bed and breakfast of vakantiehuis. Je kan je post wel laten bewaren bij bpost.

                  Hoeveel kost het om mijn post te laten doorsturen?

                  De tarieven om je post te laten doorsturen vind je bij ‘Afwezigheid en verhuis’.

                  Hoelang kan ik mijn post laten doorsturen?

                  De Verhuisdienst stuurt je post minstens 3 maanden en maximaal 24 maanden door. Je sluit een contract af voor 3, 6, 12 of 24 maanden.

                  Is de periode die je koos niet voldoende? Dan kan je je contract eenvoudig verlengen met telkens 3 maanden, tot maximaal 2 jaar. Tegen die tijd is je nieuwe adres zeker gekend. De meeste gezinnen schakelen de Verhuisdienst voor 6 maanden in. Zo hebben ze genoeg tijd om familie, vrienden en bepaalde instanties te verwittigen.

                  Vanaf wanneer kan ik mijn post laten doorsturen?

                  De Verhuisdienst loopt altijd van maandag tot zondag. Je kiest zelf de startdatum van de Verhuisdienst, op voorwaarde dat:

                  • De startdag een maandag is.
                  • Je het contract op voorhand aanvraagt:
                    • Online: je contract gaat ten vroegste op maandag binnen 2 weken in.
                    • Postkantoor: je contract gaat ten vroegste de eerstvolgende maandag in.
                  • We je betaling ten laatste op de woensdag vóór de startdatum ontvangen. Anders start de Verhuisdienst niet.

                  Valt de maandag toevallig op een feestdag of sluitingsdag? Dan sturen we je post vanaf dinsdag door.

                  Wat heb je nodig om de Verhuisdienst aan te vragen?

                  Online

                  • Je oude en nieuwe adres.
                  • De identiteitskaartnummers van iedereen die 15 jaar of ouder is en mee verhuist.
                  • Een e-mailadres waarmee je je contract ontvangt en beheert.
                  • Je bankkaart, kredietkaart of een overschrijving.

                  Via een Postkantoor

                  • Je oude en nieuwe adres.
                  • Een identiteitsbewijs van de hoofdbewoner of aanvrager, een bewijs van verblijf van je gemeente of een gelijkwaardig document.
                  • De identiteitskaartnummers van iedereen die 15 jaar of ouder is en mee verhuist.
                  • Het aanvraagformulier, ondertekend door iedereen die 15 jaar of ouder is en mee verhuist.
                  • Je bankkaart of contant geld.
                  • Een volmacht, als je de Verhuisdienst voor iemand anders aanvraagt.

                  Waarom controleert bpost mijn identiteit?

                  We vragen je identiteitsgegevens en soms een volmacht om fraude te voorkomen. Alleen zo zijn we zeker dat de juiste mensen op de hoogte zijn van de Verhuisdienst én dat we de post van de juiste personen doorsturen.

                   

                  Je kan je post 3, 6 of 12 maanden langer laten doorsturen door je contract met de Verhuisdienst te verlengen. Er zijn 3 voorwaarden:

                  • Je contract is nog niet afgelopen en verloopt ook niet vandaag.
                  • Je zit nog niet aan de maximale contractperiode van 24 maanden.
                  • We ontvangen je betaling ten laatste op de woensdag voor de einddatum van je contract.

                  Is dat niet het geval? Dan verzenden we je post opnieuw naar je oude adres. Je moet dan een nieuw contract afsluiten.

                  Hoe je je contract verlengt, hangt af van de manier waarop je het afsloot: online of via een Postkantoor.

                  Ik sloot mijn contract online af

                  • Surf naar de pagina van de Verhuisdienst en meld je aan, met je e-mailadres en wachtwoord of via itsme.
                  • Kies ‘Mijn contracten beheren’.
                  • Selecteer je contract.
                  • Kies hoelang je het contract wil verlengen. Dat is altijd een veelvoud van 3 maanden, tot maximaal 24 maanden.
                  • Betaal met Bancontact, Visa, Mastercard of een overschrijving.
                  • Je ontvangt een bevestigingsmail met de nieuwe einddatum.

                  Ik sloot mijn contract in een Postkantoor af

                  • Kies hoelang je je contract wil verlengen: 3, 6 of 12 maanden.
                  • Zoek het tarief dat overeenkomt met je keuze op de "pagina ‘Afwezigheid en verhuis’.
                  • Schrijf het bedrag over op BE40 0003 2588 7563 met BIC-code BPOT BEB1.
                  • Vul je contractnummer (ACXXXXXXX) in als vrije mededeling. Je vindt dat nummer in je contract, in de bevestigingsbrief of -mail, in de briefwisseling met bpost en in je online account.
                  • Je ontvangt een bevestiging per e-mail. Hebben we je e-mailadres niet, dan krijg je een brief.

                  Hoeveel kost het om de Verhuisdienst te verlengen?

                  De tarieven van de Verhuisdienst vind je bij ‘Afwezigheid en verhuis’.

                  Wil je post laten doorsturen omdat een van de kinderen het huis uit gaat? Of verhuizen jullie naar verschillende adressen, bijvoorbeeld bij een scheiding of het einde van een samenwoning? Lees hieronder hoe je dat regelt.

                  Een deel van de bewoners verhuist

                  Verhuist maar een deel van het gezin, dan neem je alleen de verhuizende bewoners op in het contract. Je kan tot 12 personen per contract opnemen. De Verhuisdienst gebruikt je achternaam om je post te sorteren. Verhuist niet iedereen mee, dan gebruiken we ook je voornaam, roepnaam, bijnaam en initialen in combinatie met je achternaam.

                  Iedereen verhuist, maar niet naar hetzelfde adres

                  De Verhuisdienst stuurt je post maar naar 1 adres door. Verhuizen de leden van je gezin naar verschillende adressen, dan heb je voor elk adres een apart contract nodig.

                  Let op: je kan een persoon maar in 1 contract opnemen. Bij co-ouderschap kies je dus 1 adres waar we de post van je kind naartoe mogen sturen.