Invoice Reporter

Invoice Reporter

Beheer uw facturen van bpost in enkele muisklikken!

Tabs

Intro
Invoice Reporter is een onlinetoepassing die de inhoud van uw facturen centraliseert in Microsoft Excel®-formaat. Deze handige tool geeft u de mogelijkheid om het beheer van uw facturen van bpost aanzienlijk te vereenvoudigen dankzij:
  • Snelle en efficiënte interne controle van uw facturen;
  • Analyse van al uw factuurgegevens voor een betere budgettering en rapportering;
  • Snelle en vlotte toegang tot uw gegevens;
  • Verspreiding van uw postuitgaven in enkele muisklikken naar alle interne diensten en afdelingen, zelfs enkele dagen vóór de ontvangst van de papieren versie.
  • Wekelijkse, maandelijkse en jaarlijkse rapporten zijn beschikbaar en bieden u in één oogopslag een overzicht van verschillende facturen en creditnota’s.

Gegarandeerde vertrouwelijkheid

De toegang tot de applicatie is beschermd met een persoonlijke toegangscode. Zo bent u zeker dat de inhoud van uw facturen absoluut vertrouwelijk blijft.

Details

Uw facturen van bpost beheren was nog nooit zo eenvoudig, dankzij Invoice Reporter. Deze nieuwe online toepassing centraliseert gratis de inhoud van uw postfacturen in Excel-formaat.

Aan de ontvangst van uw papieren factuur zal er niets veranderen. Echter, reeds enkele dagen voordat u deze factuur in uw brievenbus ontvangt stellen we de Excel-bestanden – met daarin alle gegevens en details van de papieren versie – ter uwer beschikking via een beveiligde online applicatie.

Welke gegevens vindt u in Invoice Reporter?

Zodra u uw toegangscode ontvangen hebt, is uw account voor deze nieuwe toepassing aangemaakt. Vanaf dan zal de inhoud van al uw facturen van bpost worden gecentraliseerd in deze applicatie. Deze gegevens zullen steeds 13 maanden in ons systeem beschikbaar blijven.

De voordelen van deze applicatie

Invoice Reporter biedt u de kans om aanzienlijk wat tijd te winnen bij het beheren van uw Post-facturen. Meer bepaald biedt deze tool u volgende voordelen:

  1. Interne controle
    Dankzij de Excel-bestanden kunt u eenvoudig uw factuurinformatie structureren om snel en efficiënt de papieren facturen te controleren.
  2. Analyse
    Gemakkelijk en snel uw gegevens structureren, sorteren en filteren. De ingebouwde functies van Excel laten toe een nauwkeurige analyse uit te voeren van de factuuroverzichten. Verder kunt u ook snel gedetailleerde rapporten opmaken en krijgt u op die manier een duidelijk beeld van uw budgettaire vooruitzichten.
  3. Reporting
    Invoice Reporter bevat ook rapporteringbestanden. Deze bieden u in één oogopslag een overzicht van verschillende facturen en creditnota’s. U kent dus meteen uw werkelijk gefactureerde volumes en kosten over een langere periode (maand, kwartaal, jaar). Handig bij het opstellen van uw rapporten en kostenprognoses!
    De reporting-bestanden verschijnen automatisch in de Invoice Reporter-applicatie na afloop van een maand, kwartaal of jaar. Ze worden evenwel niet voor alle producten aangeboden. Voor facturen op maandbasis bijvoorbeeld verschijnt geen maandelijks reporting-bestand..
  4. Zoeken
    Efficiënte hulpmiddelen om specifieke bestanden terug te vinden en een vlotte toegang tot uw gegevens zorgen ervoor dat u niet langer uw archieven moet aanspreken voor het terugvinden van uw gegevens. U vindt altijd snel wat u zoekt.
  5. Verspreiding
    Met deze tool is het niet langer nodig om papieren facturen in te scannen of te kopiëren ter distributie binnen uw bedrijf. In enkele muisklikken kunt u uw postuitgaven verspreiden naar alle interne diensten en afdelingen, zelfs vóór de ontvangst van uw papieren factuur.

Toegang tot Invoice Reporter

Vraag uw persoonlijke toegangscode aan via ons online formulier. Deze code garandeert de confidentialiteit van uw gegevens. Van zodra u de toegangscode ontvangen hebt, kunt u onmiddellijk de inhoud van uw facturen downloaden via de website van bpost, waar en wanneer u wilt.

Nuttige documenten

  1. Download een voorbeeldbestand
  2. Invoice Reporter handleiding