DM-Barometer

Testen van de impact van een DM-campagne (geadresseerde mailing of huis-aan-huiszendingen)

Om de impact van geadresseerd reclamedrukwerk of van een huis-aan-huisfolder te evalueren en begrijpen, baseert u zich in het algemeen op de antwoordpercentages. Maar hoe kan u het beter doen de volgende keer? Hoe kan u weten wat er moet worden verbeterd: aansporen om het geadresseerd reclamedrukwerk te openen, de aantrekkelijkheid of de leesbaarheid van de boodschap, uitnodigen om actie te ondernemen? De DM-Barometer kan u een antwoord geven op al deze vragen.

  • De factoren identificeren die een campagne "blokkeren" of "bespoedigen".
  • De impact van een volgende campagne verhogen op basis van de verkregen informatie.
  • De verkregen resultaten vergelijken met die van andere campagnes.
  • Een voordeeltarief genieten dankzij de onderzoeksvolumes die we verwerken.

Details

  • Kwantitatieve test na de campagne:
    • We ondervragen personen die uw reclamecampagne hebben ontvangen.
    • 300 personen die representatief zijn voor uw doelgroep.
    • 3 dagen na de uitreiking van het geadresseerd reclamedrukwerk of van de huis-aan-huisfolder.
    • Per telefoon.
    • Een onafhankelijk bureau voor marktonderzoek (ASK) staat in voor de studie.
  • De vragenlijst bestaat uit de volgende elementen:
    • Recall (herinnering) van de campagne: spontaan, met hulp.
    • Bekendheid van uw merk.
    • Openingspercentage (van het geadresseerd reclamedrukwerk).
    • Leespercentage.
    • Het memoriseren van de boodschap.
    • Evaluatie van het geadresseerd reclamedrukwerk op basis van 9 kenmerken: geloofwaardig, informatief?
    • Actie en intentie om te kopen (korte termijn, lange termijn).
  • Een ‘benchmark’ van de campagnes:
    • De resultaten worden gepresenteerd in een standaardrapport.
    • Aan de hand van een vergelijking met de resultaten van andere campagnes, kan u uw campagne met anderen vergelijken.

Tarieven

Het budget varieert volgens de media en de doelgroep:

  • geadresseerd reclamedrukwerk:
    • € 5 100 (btw niet inbegrepen) voor een business-to-consumer-campagne,
    • € 6 800 (btw niet inbegrepen) voor een business-to-business-campagne,
  • reclamefolder "huis-aan-huis": € 5 800 (btw niet inbegrepen) voor een business-to-consumer-campagne.