Doorzenddienst

Doorzenddienst voor bedrijven

Tijdelijk afwezig? Laat de briefwisseling van uw bedrijf doorsturen of bewaren.

Tabs

Intro

Uw briefwisseling is in goede handen, zelfs als u er niet bent! (bv. bij een tijdelijke adreswijziging of bij jaarlijks verlof)

Aan u de keuze:

  • we bewaren uw brieven tijdens uw afwezigheid en bezorgen ze bij uw terugkeer.
  • we sturen uw brieven door naar een ander adres of een postbus, waar u ze kunt ophalen.

  • HandigU hebt meteen uw belangrijkste brieven bij de hand. Ze worden immers apart gehouden van de niet-geadresseerde post (bv. reclame).
  • ZekerU blijft tijdens uw afwezigheid op de hoogte van uw belangrijke briefwisseling of u ontvangt ze bij uw terugkeer.
  • FlexibelU kiest de formule en de periode die u het beste past.

Om uw dienst online aan te vragen dient u nog minstens 1 week op uw huidige adres aanwezig te zijn.
Op die manier hebben wij voldoende tijd om uw identiteit te verifiëren en fraude te voorkomen.

In uw postkantoor kunt u de Doorzenddienst aanvragen wanneer u wilt.
Print uw verhuisformulier recto verso af en bezorg het ons ingevuld terug.

Wilt u uw briefwisseling laten doorsturen naar een postbus in het postkantoor?
Ga dan langs in het postkantoor waar u uw postbus wilt huren. Vraag daar ook uw Doorzenddienst aan.
Meer informatie over postbussen

Details

U kiest welke formule van de Doorzenddienst het beste past: bewaring of doorzending
Uw contract start altijd op maandag en stopt op zondag.

Hoe gebeurt de doorzending van briefwisseling?

Alle briefwisseling met een in het contract vermelde bedrijfsnaam wordt doorgestuurd. Indien uw bedrijf op meerdere manieren wordt aangeschreven (bv. bpost, de post, Belgische post), kan u tot 5 bijkomende bedrijfsnamen opgeven. Elk contract wordt voor één bedrijf afgesloten. De extra namen zijn dus verbonden aan hetzelfde BTW nummer.

Hoe gebeurt de bewaring van briefwisseling?

Uw briefwisseling wordt bewaard in het postkantoor. U ontvangt uw brieven bij uw terugkeer. Een bewaring van briefwisseling is steeds van toepassing voor het volledige adres.

Wat is inbegrepen in onze dienst?

WEL NIET
Alle geadresseerde post die werd verstuurd via bpost:
  • brieven
  • aangetekende zendingen
  • facturen
  • loonuittreksels
  • bankafrekeningen
  • wenskaarten
  • geadresseerde reclame
  • gerechtsbrieven binnen België
Breng voor deze zendingen de afzenders zelf op de hoogte van uw afwezigheid.
  • pakketten
  • pensioenen
  • postabonnementen (vb. tijdschriften)
  • kranten
  • huis-aan-huis reclame

Hoe kan ik mijn privé briefwisseling laten doorsturen?
U dient dan tevens een doorzending aan te vragen voor uw privé briefwisseling .
Doorzenddienst oor particulieren

Tarieven

U betaalt een vast tarief, ongeacht de hoeveelheid briefwisseling die we doorsturen of bewaren.

Een bewaaropdracht kan niet verlengd worden en is beperkt tot max. 6 weken.
Een doorzendopdracht kan u verlengen. Een doorzendopdracht kan u meermaals verlengen met een veelvoud van 3 maanden en met een max. van 24 maanden per verlenging.
Voor elke verlenging geldt hetzelfde tarief.

 

Om uw dienst online aan te vragen dient u nog minstens 1 week op uw huidige adres aanwezig te zijn.
Op die manier hebben wij voldoende tijd om uw identiteit te verifiëren en fraude te voorkomen.

In uw postkantoor kunt u de Doorzenddienst aanvragen wanneer u wilt.
Print uw verhuisformulier recto verso af en bezorg het ons ingevuld terug.

Bestellen

Dienst Hoe aanvragen?
Tijdelijke bewaring in het postkantoor Online of via uw postkantoor
Doorzending binnen België, naar adres Online of via uw postkantoor
Doorzending binnen België, naar postbus Enkel via uw postkantoor
Doorzending naar het buitenland Online of via uw postkantoor

Uw bedrijf dient zijn maatschappelijke zetel in België te hebben.

Hoe uw dienst online aanvragen?

Online kunt u uw contract ten laatste tot 1 week voor uw afwezigheid afsluiten.

  1. Hou het BTW nummer en het identiteitskaartnummer van de wettelijke vertegenwoordiger van het bedrijf bij de hand.
  2. Om uw identiteit te controleren, sturen we u per brief een verificatiecode. Met die code bevestigt u uw aanvraag.
  3. U kun daarna online betalen met Visa, MasterCard, Bancontact of homebanking (ING, Belfius en KBC) of per overschrijving.

Ontvangen wij uw betaling ten laatste woensdagavond, dan start uw Doorzenddienst de eerstvolgende maandag.

Hoe uw dienst afsluiten in uw postkantoor?

  1. Print uw aanvraagformulier af of haal het formulier in uw postkantoor.
  2. Laat het ingevulde formulier ondertekenen door de wettelijke vertegenwoordiger van het bedrijf of een gevolmachtigde.
  3. Ga naar uw postkantoor met dit formulier en breng tevens mee:
        - uw identiteitskaart
        - een kopie van de statuten om aan te tonen wie de wettelijke vertegenwoordiger van de onderneming is
        - een volmacht en een kopie van de identiteitskaart van de wettelijke vertegenwoordiger (indien u via een volmacht handelt)
  4. Betaal cash of via Bancontact.

Ontvangt bpost uw betaling ten laatste donderdagavond, dan start uw Doorzenddienst de eerstvolgende maandag.