Een pakje versturen in België

Een pakje versturen in België Je pakje de volgende werkdag geleverd volgens de voorkeuren van de bestemmeling

Een pakje versturen in 4 stappen

Bereken de prijs van een verzending

Wil je een pakje naar
het buitenland versturen?

Verstuur je regelmatig pakjes?

Als je een contract afsluit, geniet je voordeeltarieven en andere voordelen.

Ontdek de voordelen hier >

 

Verpak je pakje in een stevige doos. Dat moet niet noodzakelijk een bpost-verpakking zijn. Elke doos is goed, als ze maar stevig is.

Opgepast:

  • Vul de lege ruimte in de doos op met noppenfolie of een ander materiaal. Zo bescherm je de inhoud van het pakje.
  • Sluit het pakje goed met plakband op elke plaats waar de doos zou kunnen opengaan.
  • Als je een al gebruikte doos neemt, verwijder dan om verwarring te vermijden alle zelfklevers en etiketten die er nog op kleven.

 

Hulp nodig? In onze postkantoren en postpunten kunnen onze medewerkers je hiermee helpen.

Een postkantoor of postpunt zoeken >

 

Weeg het pakje en bekijk onze verzendingsopties hieronder.

Gewicht Product Kenmerken
0 - 1kg bpack Mini
de voorgefrankeerde doos
Alles-in-eenoplossing: verpakking en verzending
levering in de brievenbus
0 - 10 kg bpack 24h
voor een standaardzending
Standaardzending
bpack Secur
voor een verzekerde zending
Zending, prijs inbegrepen
Verzekering en levering tegen handtekening
10 - 30 kg bpack Maxi
voor een verzekerde zending

Dankzij de online calculator kun je op basis van de kenmerken de prijs van je zending berekenen en onze verkoopkanalen ontdekken.

Maak zelf je etiketten om je pakjes te versturen
Onmiddellijk beschikbaar
Thuis printen of in een postkantoor

 

Geef het gefrankeerde pakje af:

 

Postkantoor/postpunt

Altijd dichtbij
Tot max. 20 pakjes/dag

Cubee

24/7 beschikbaar
Tot max. 32 cm/43 cm/58 cm formaat

Afhaling aan huis

Gemakkelijk
Ophaling tussen 12-17 uur, vanaf € 7,41

 

Mijn pakje opvolgen

 

Wie een pakje verstuurt of moet ontvangen, kan het opvolgen met onze online tool Track & Trace. Die geeft de status van het pakje in real time weer. Dat gaat heel eenvoudig in zijn werk.

Je hoeft daarvoor enkel de cijfers van de streepjescode op je verzendingsetiket, betalingsbewijs of afgiftebewijs in te voeren (zonder spaties).

Een pakje terugsturen

 

Je hebt twee mogelijkheden om pakjes terug te sturen:

  • Voeg als afzender altijd een retouretiket of instructies voor de terugzending bij het pakje. Meer info over ons aanbod voor terugzendingen vind je hier.
  • Als de afzender niets heeft voorzien voor de terugzending van je pakje, neem dan contact met hem op en vraag hem dan naar de mogelijkheden. Zijn die er niet? Maak dan gewoon een verzendingsetiket aan via onze online tool en stuur het pakje terug.

Een klacht indienen

 

Als een pakje beschadigd of verloren geraakt, mag alleen de afzender daar een klacht voor indienen.

Als een pakje beschadigd of verloren geraakt, kan alleen de afzender daar een klacht voor indienen.
Laat je bestemmeling dus op voorhand weten dat hij contact met je moet opnemen als het pakje verloren of beschadigd geraakt.
Als afzender kan je een klacht indienen door op deze link te klikken. We antwoorden binnen de week.
Als bestemmeling neem je contact met je afzender om een oplossing te vinden (vb. opnieuw opsturen, vergoeding).