4. De pakjes > De afgifte van pakjes Januari 2025 I Sectie 4 I Pagina 34 5. Nazicht van de kwaliteit van de streepjescodes (verwerking van niet-conforme pakjes) Alle pakjes die in een (Hyper) Masspost Center worden afgegeven, ondergaan een kwaliteitscontrole door bpost. Zo wordt gecontroleerd of de streepjescodes van de pakjes conform zijn. Pakjes met onleesbare of onvolledige streepjescodes worden verwerkt door onze dienst ‘Exception Handling’: • als onze medewerkers de originele streepjescode nog kunnen lezen, wordt dezelfde streepjescode aangemaakt en op het pakje gekleefd; • als onze medewerkers de originele streepjescode niet meer kunnen lezen, wordt een nieuwe streepjescode met uw account ID aangemaakt. In beide gevallen garanderen we de levering en de online opvolging van de pakjes (via Track&Trace) niet meer en behouden wij ons het recht voor om u een tarieftoeslag aan te rekenen. Deze dienst is niet van toepassing op de zendingen met de optie COD (betaling door de bestemmeling bij de levering), wegens de financiële verrichtingen die aan deze dienst gekoppeld zijn. Als het etiket onleesbaar of onvolledig is, worden de pakjes onmiddellijk naar u teruggestuurd en zal u de nodige aanpassingen moeten doen. In geval van een gemengde afgifte van bpack 24h en COD-zendingen, zal de afgifte integraal naar u worden teruggestuurd. Als niet slechts enkele streepjescodes een probleem stellen maar een groot deel ervan, dan worden uw pakjes aan de kant gelegd en neemt onze Klantendienst contact met u op om af te spreken wat er moet gebeuren: • U komt de zendingen halen. • Of we sturen ze terug naar u op uw kosten (via de transportdienst van bpost). • Of onze dienst ‘Exception Handling’ etiketteert ze opnieuw, op uw kosten.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODM0ODQ=