bpost Masspost Gids 2025

2. De geadresseerde zendingen > Creatie - Small Format Januari 2025 I Sectie 2 I Pagina 7 2.2 De achterzijde U mag vrije tekst of grafische vormen printen op de achterzijde van de zending, of een publicitair venster (eventueel panoramisch) gebruiken, zelfs meerdere (als de regels van punt 2.3 hieronder worden gerespecteerd). Het retouradres in België moet vermeld worden op elke zending. Het is aan te bevelen om het retouradres op de achterzijde van uw zending te schrijven, gecentreerd op het bovenste gedeelte, op 3 regels. In sectie 1 Adressering en frankeermethodes, hoofdstuk Adressering, punt 6 vindt u meer informatie over het retouradres. 2.3 Reclamevensters Het reclamevenster bevat over het algemeen commerciële informatie of een reclame-boodschap. Het vergroot de impact van uw zending. Kenmerken van een reclamevenster • Steeds gesloten met een transparante folie. Anders wordt de zending beschouwd als een Large+ Format (zending met een opening of uitsparing). • Als het adres van de geadresseerde niet in een venster staat, maar als de zending minstens één reclamevenster bevat op de voorzijde, wordt de zending automatisch beschouwd als een Large Format of Large+ Format. • Mag op de voor- of achterzijde van uw zending staan als de hieronder vermelde criteria worden nageleefd. 2.3.1 Op de voorzijde In zones en links van het schema van punt 2.1.1 met inachtneming van de criteria van die zones. Reclame- venster Frankeermerk Zendingen met adresvenster Adres van de bestemmeling Als het reclamevenster op de voorzijde minstens één element bevat dat verward kan worden met een adres (voorbeeld: postcode of gemeente1 of volledig adres), wordt de zending beschouwd als een Large Format of een Large+ Format. 1 Uitzondering: de loutere vermelding van een plaats/gemeente leidt niet automatisch tot een herkwalificatie van de zending.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM0ODQ=