Optie ‘Basisverzekering’

De pakjes die je verstuurt, hebben vaak een aanzienlijke handelswaarde. Met onze optie ‘Basisverzekering’ neem je geen onnodige risico’s.

Je kunt de optie ‘Basisverzekering’ aan je zending toevoegen voor

€ 1,04

price tooltip

Optie ‘Basisverzekering’

Details

  • De inhoud van je zendingen verzekerd:
    • Goederen: tot een maximumbedrag van € 500
    • Documenten: tot een maximumbedrag van € 15
  • Bedrag van de dekking afhankelijk van de waarde van de inhoud
  • De ontvanger moet tekenen voor ontvangst (behalve voor de levering in pakjesautomaten): handtekening door jou online te raadplegen
  • Ook geldig voor de eventuele retourzending

Tarieven van ‘Basisverzekering’

Je kunt de optie ‘Basisverzekering’ aan je zending toevoegen voor € 1,04 .

U bepaalt in het tariefrooster het bedrag dat overeenkomt met de waarde van de inhoud van uw pakketten. De prijs van deze optie hangt dus af van de schijf waarin de gedekte waarde valt.

Waardeschijf Prijs nationale zendingen Prijs Europese zendingen Prijs internationale zendingen
Basic verzekering 1,04 € 1,56 € 2,08 €
€ 500 - € 2 500 3,14 € 3,91 € 5,20 €
€ 2 500 - € 5 000 5,72 € 6,53 € 10,40 €
€ 5 000 - € 7 500 8,34 € 9,11 € 15,60 €
€ 7 500 - € 10 000 10,91 € 13,02 € 20,80 €
€ 10 000 - € 12 500 13,54 € 15,60 € 26,00 €
€ 12 500 - € 15 000 16,12 € 18,22 € 31,20 €
€ 15 000 - € 17 500 18,74 € 22,12 € 36,39 €
€ 17 500 - € 20 000 21,32 € 26,00 € 41,60 €
€ 20 000 - € 22 500 23,94 € 29,91 € 46,80 €
€ 22 500 - € 25 000 26,52 € 33,81 € 52,00 €

Praktische informatie

Welke zendingen komen in aanmerking?

Alle zendingen komen in aanmerking, behalve goederen die bpost niet mag vervoeren of waarvan het vervoer door bpost verboden wordt.

Hoe wordt de waarde van de verzekering bepaald?

Het bedrag van de dekking is afhankelijk van de daadwerkelijke waarde van de inhoud van de zending. Daarvoor is een bewijs van de waarde of een aankoopfactuur vereist.

Wat zijn de voorwaarden om de verzekering aan te spreken?

Als de inhoud van het pakje beschadigd wordt of ontbreekt:

  • Schriftelijke klacht bij de Klantendienst van bpack
  • Binnen de 7 kalenderdagen na de ontvangst van het pakje

Als het pakje zoek raakt:

  • Schriftelijke klacht bij de Klantendienst van bpack
  • Binnen de 21 kalenderdagen na de datum waarop het pakje geleverd had moeten worden

Hoe moet je een schriftelijke klacht neerleggen?

De klachten moeten verstuurd worden naar:

bpack Klantendienst
Muntcentrum (3de verdiep)
1000 Brussel