Brief, kaart of aangetekend verzenden

Een brief of kaart verzenden

Brieven, aangetekende zendingen en kaarten verzenden

Zegels bestellen

Aangetekende zendingen

Wenskaarten

Adressering en frankering

Aangetekende zendingen

Verzend je belangrijke post veilig en flexibel, binnen België of naar het buitenland. Met onze uitgebreide verzendopties kies jij waar en hoe je verstuurt, wanneer het jou uitkomt.

Aangetekend verzenden
Aangetekend verzenden
  • Maak je verzendetiket aan via de 
My bpost app
  • Ontvang een ontvangstbewijs met handtekening van de ontvanger
  • Voor slechts <span class="priceVariable invisible">{{PriceTB.avis-de-réception.r2c2}}</span> extra
  • Binnen België en naar buitenland

Rouwbrieven verzenden

Als een naaste overlijdt, wil je zeker zijn dat rouwpost snel wordt bezorgd. Via rouwzegels herkennen en bezorgen we deze post met extra zorg.

    mourning letter
    send-letter-postal-card

    Wenskaarten

    Bestel, creëer en verzend wenskaarten voor elke gelegenheid.

      Adressering & frankering

      Alles over het frankeren en adresseren van brieven en kaarten binnen België of naar het buitenland.

        Tarief berekenen en verzenden

        Bekijk al onze tarieven
        rode brievenbus

        Is je brief verzendklaar?

        Ga op zoek naar een Rode Brievenbus in je buurt om je brief te verzenden.

          Misschien heb je deze vragen nog

          Om een brief te versturen heb je postzegels nodig. Hoeveel en welke hangt af van het formaat (genormaliseerde of niet-genormaliseerde brief), gewicht en bestemming. Vind snel hoeveel postzegels jouw brief nodig heeft via onze overzichtspagina. Je kan er tegelijk het tarief voor je brief berekenen.

          bpost heeft postzegels speciaal voor het buitenland. Er zijn postzegels voor Europa (EUROPE) en voor de rest van de wereld (WORLD).

          Je kan ze kopen in een Postkantoor, Postpunt of in de eShop.

          Het aantal en het soort postzegels voor je brief naar het buitenland hangt af van het formaat, gewicht en bestemming van je brief.

          Het spijt ons dat er post niet bij jou is bezorgd. Het kan zijn dat een staking, ziekte of extreme weersomstandigheden je post verstoort. In dat geval doen we er alles aan om je post zo snel mogelijk correct te bezorgen.

          Heb je een contract bij onze Verhuisdienst of Doorzenddienst, en ontvang je geen post op je nieuwe adres? Mogelijk loopt er iets mis met het doorsturen van je post of is je contract afgelopen. Lees wat je kan doen.

          Is er een andere reden, dan kan je dit ons altijd melden via ons online formulier. We zullen je contactgegevens opvragen zodat we je post snel weer correct kunnen bezorgen. 

          Je kan je brieven en kaarten op dit moment niet online volgen met Track & Trace. Dat komt omdat ze geen unieke referentienummer of barcode hebben. Dat is zo voor prior- en non-priorzendingen, voor bestemmingen in België en het buitenland.

          Heeft je zending wel een barcode, bijvoorbeeld als het een pakje of aangetekende zending is, dan kan je je zending wel online volgen met Track & Trace.

          Het verschil tussen prior en non-prior zit in de leveringstermijn.

          • Brieven met een non-priorzegel bezorgen we binnen maximaal 3 werkdagen.
          • Brieven met een priorzegel bezorgen we al de volgende werkdag.