Zonder barcode kunnen we je helaas niet verder helpen.
Je vindt de barcode terug op de volgende plaatsen:
- communicatie van de afzender
- verzendetiket
- betalingsbewijs
- afgiftebewijs
- afwezigheidsbericht
- bevestigingsmail
0 - 50g | brief of kaart |
50 - 100g | Vier A4-bladen |
100 - 350g | Twintig A4-bladen, dvd in bubbelenvelop |
350g - 1kg | smartphone, jeansbroek |
1kg - 2kg | 1 paar sportschoenen |
2kg - 5kg | magazines, kranten |
5 - 10kg | laptop, printer voor thuis, speaker |
10 - 30kg | tv, computer |
Slachtoffer van de overstroming? bpost is hier om te helpen.
Moest je door de overstromingen tijdelijk verhuizen? Dan stuurt bpost je post 12 weken gratis door naar het adres waar je dan woont.
Neem hiervoor contact met ons op via 02/278.51.28. Vergeet jouw identiteitskaartnummer niet, evenals die van personen ouder dan 15 jaar die bij u inwonen.
Let op: als je niet vraagt om je post tijdelijk door te sturen, wordt je post teruggestuurd naar de afzender met de vermelding ‘overstroming’.
Recente updates
Duik in de nieuwste My bpost app-functies
Komt je pakje of aangetekende zending ongelegen? Geen zorgen. Je kan de bezorging nu eenvoudig uitstellen of naar een andere locatie sturen. En ook voor aangetekende zendingen regel je nu net zo makkelijk een verzendetiket in de app.
De Sinterkluis doet opnieuw de ronde van België!
Van 6 tot 30 november, reist de Sinterkluis door 15 Belgische steden! Kinderen kunnen hun brief aan de Sint droppen in deze magische Pakjesautomaat en ze ontvangen onmiddellijk een brief terug van de Goedheiligman, samen met een zak verrassingen.
Uiteraard heeft de Sint bpost ook gevraagd het traditionele Sint-secretariaat te verzekeren voor de kinderen die niet tot bij de Sinterkluis geraken. Wanneer zij met de post een brief sturen naar Sinterklaas, zullen ze een antwoord krijgen.
Niet thuis? Check je afwezigheidsbericht nu digitaal!
Geen zorgen als je straks geen briefje van de postbode vindt in je brievenbus. Voor pakjes ontvang je dit afwezigheidsbericht vanaf nu simpelweg in je mailbox of My bpost app. Zo daalt ons papierverbruik met 97% en zetten we een extra stap naar digitaal pakjesgemak.
Aangetekend verzenden en ontvangen, makkelijker dan ooit
Jouw flexibiliteit en onbezorgdheid, onze topprioriteit! Maak je aangetekende zendingen vanaf nu digitaal klaar via de My bpost app en drop ze gewoon in een Rode Brievenbus. Niet thuis wanneer de postbode langskomt? Laat anderen je aangetekende zending ontvangen of laat ze bezorgen in je brievenbus, makkelijk en snel gefikst via itsme®.
Eindejaarstoeslag
Een toeslag van € 1,00 (excl. BTW) wordt automatisch toegevoegd per pakje verzonden vanaf 29/11/2024 tot 25/12/2024.
Vraag je bpaidkaart aan en win tot € 1000
- De ideale shopping prepaidkaart
- Niet gekoppeld aan een bankrekening
- Geef enkel uit wat je oplaadt
Een pakje verzenden of terugsturen?
Pakjes tot 30 kg verzenden of terugsturen in België of naar het buitenland.
Sinds 29 november is het enkel mogelijk om pakjes te zoeken op basis van de bpost barcode.
De mogelijkheid tot zoeken op ‘klantenreferentie’ werd uitgeschakeld omdat bij sommige zoekopdrachten ook persoonlijke informatie zoals de naam en adresgegevens van ontvangers van andere pakjes werd getoond.
Die informatie kon bovendien misbruikt worden om pakjes van andere personen frauduleus te ontvangen.
Het gebruik van de bpost barcode is volledig veilig, en laat toe om de status van het pakje correct te kunnen opzoeken.
Met vragen over de verwerking van uw persoonsgegevens kunt u terecht bij het Data Protection Office van bpost: bpost, Data Protection Office, Munt Centrum (14B), 1000 Brussel.
Postzegels en aangetekende zendingen
Postzegels kopen en aangetekende zendingen versturen en ontvangen.
Postzegels kopen
Aangetekend verzenden
Aangetekend ontvangen
Haal je pakje af als het jou past
Thuis op je pakje wachten hoeft niet meer.
Kies je favoriete AfhaalpuntVerhuizen? Wij sturen je post door
Vermijd tijdverlies en onbetaalde facturen. Laat je post automatisch doorsturen naar je nieuwe adres.
Misschien heb je een vraag over deze onderwerpen
Impact van corona op onze diensten
Tijdens deze coronacrisis doen we er alles aan om onze logistieke diensten verder te zetten en zo bij te dragen aan het functioneren van de maatschappij. We streven er ook naar om de beste werkomstandigheden te creëren om de gezondheid en veiligheid van al onze medewerkers te garanderen.
Wat is er de laatste dagen veranderd?Bewust kiezen voor bpost? Da’s eco-logisch
De turbo op onze vergroeningsplannen draait in 2024 op volle toeren. Zo rijden we steeds meer elektrisch, creëren we duurzaam werk en brengen we de samenleving dichterbij.