Ria Money Transfer
Veilig en snel geld uit het buitenland ontvangen
- Er is altijd een Postkantoor in je buurt
- Ontvang cash
- Veilig en secuur
Ontvang geld uit
Frankrijk, Democratische Republiek Congo, Duitsland, Italië, Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk,
Roemenië, Turkije, Kameroen, Canada, Nederland, Spanje, Ivoorkust, Senegal, Suriname en 145 andere landen wereldwijd.
Waarom geld uit het buitenland ontvangen in een Postkantoor?
Veilig
Je ontvangt je geld in een veilige omgeving, van medewerkers die vaak financiële transacties afhandelen.
Altijd dichtbij
Je hoeft nooit ver te gaan om een Postkantoor te vinden.
Razendsnel
Enkele minuten nadat je verzender de transfer heeft verstuurd is je geld cash beschikbaar in al onze Postkantoren.
Geld ontvangen via Ria Money Transfer in 3 stappen
Misschien heb je deze vragen nog
Via Ria Money Transfer kan je geld versturen naar 161 landen wereldwijd. In je Postkantoor vind je de lijst met landen naar waar je geld kan versturen.
Je kan:
- Cash geld versturen dat je bestemmeling cash afhaalt.
In sommige landen kan je bestemmeling het geld ophalen in elk Ria-agentschap. Voor andere landen moet je als verzender opgeven in welk agentschap je bestemmeling het geld moet ophalen. De loketbediende in je Postkantoor geeft je daar meer informatie over. - Cash geld versturen naar de bankrekening of naar een virtuele mobiele rekening van je bestemmeling.
Die optie is niet in elk land van bestemming beschikbaar. Let op: contant geld overmaken naar een andere rekening kan niet in België.
De loketbediende in je Postkantoor vertelt je op welke manieren je bestemmeling het geld kan ontvangen in het land waar hij of zij woont of verblijft.
Zodra je geld hebt verstuurd, krijg je van de loketbediende in het Postkantoor onmiddellijk een papieren verzendingsbewijs met de pincode van je transfer.
Als je wilt weten of het geld is afgehaald, moet je contact nemen met het Customer Care Center van Ria Money Transfer.
Als je bestemmeling na 40 dagen het geld niet heeft afgehaald, krijg je een sms met een nieuwe pincode. Daarmee kan je in je Postkantoor of een Ria-agentschap het geld zelf weer afhalen.
Geld versturen via Ria Money Transfer:
- Je vult het formulier ‘Geld versturen’ in.
- de voor- en achternaam van je bestemmeling
- het land waar je bestemmeling woont of verblijft. Het Ria-agentschap waar je bestemmeling het geld ophaalt
- je gsm-nummer
- Dat geef je samen met je identiteitsbewijs en het bedrag af aan het loket.
- Je tekent voor akkoord en krijgt een ontvangstbewijs met daarop de pincode van je transactie.
- Je neemt contact op met je bestemmeling en geeft de pincode door die hij of zij nodig heeft om het bedrag af te halen.
- Met de pincode en zijn of haar identiteitsbewijs haalt je bestemmeling het geld contant af in een Ria-agentschap.
Ik stuur euro’s, de ontvanger wil dollars. Wordt dat omgerekend?
Het bedrag dat je verstuurt, wordt omgerekend tegen de wisselkoersen van dat moment. Die omzetting wordt afgetrokken van het bedrag dat je bestemmeling ontvangt. Je kan ook vragen hoeveel euro je moet betalen om een bepaald bedrag in dollar te laten toekomen.
Wat als ik de transactie wil stoppen/annuleren?
Zolang je bestemmeling het geld niet heeft afgehaald, kan je de geldtransfer stoppen of annuleren. Dat moet je in het Postkantoor of Ria-agentschap doen waar je het geld hebt verstuurd.
Het opgestuurde bedrag haal je af in een Postkantoor in je buurt of in een Ria-agentschap.
- Vul op het formulier ‘Geld ontvangen’ de pincode van de transactie in, de voor- en achternaam van de verzender en het land waar het geld is verstuurd.
- Geef het ingevulde formulier samen met je identiteitsbewijs af aan het loket.
- Na controle van je gegevens betaalt de loketbediende je het bedrag cash uit.
Je hebt 40 dagen de tijd om je geld af te halen in een Postkantoor of Ria-agentschap.
Kan iemand anders het geld afhalen?
Je moet het geld altijd persoonlijk afhalen. Als je dat echt niet zelf kan, moet de verzender terug naar het Postkantoor of Ria-agentschap gaan. Daar moet hij de verzending aanpassen en een andere bestemmeling opgeven.
Mijn naam is verkeerd gespeld
Als je naam verkeerd is gespeld, kan alleen de verzender hem aanpassen. Vraag hem om naar het Postkantoor of Ria-agentschap gaan waar hij het geld heeft verstuurd. Alleen daar kan hij je naam laten aanpassen. Zodra hij dat gedaan heeft, kan je het geld afhalen.
Ik heb de pincode verloren
Als bestemmeling vraag je de verzender om de code opnieuw door te sturen.
Als je bestemmeling problemen heeft om het geld op te halen, neem je het best contact op met de klantendienst van Ria Money Transfer.
Als je een fout hebt gemaakt in de naam van je bestemmeling, moet je in je Postkantoor of een Ria-agentschap de naam laten verbeteren. Pas daarna kan je bestemmeling het geld afhalen.
Ik wil de transactie betwisten
Als iemand anders dan de bestemmeling het geld heeft opgehaald of als je fraude vermoedt, moet je de politie contacteren en een proces-verbaal laten opstellen. Neem ook contact op met de klantendienst van Ria Money Transfer.
Ria doet er alles aan om het geld te recupereren of het bedrag van de geldtransfer terug te betalen aan de verzender.
Je kan een fiscaal attest krijgen voor alle geldtransfers die je hebt gedaan. Dat attest vraag je aan bij het Customer Care Center van Ria Money Transfer.
Als je als verzender de pincode hebt verloren, kan je die opnieuw opvragen:
- in het Postkantoor of Ria-agentschap waar je het geld hebt verstuurd
- via de klantendienst van Ria Money Transfer.
Als bestemmeling vraag je de verzender om de code opnieuw door te sturen.

