Onze experten bieden ondersteuning en advies bij wijze van voorbereiding en evaluatie van uw campagnes, media expertise en inspiratie over In-Home Advertising.

Contacteer onze Media Experts
eric-hollander
21 november 2019 - 7 Minuten leestijd

Sparkle sprak met Eric Hollander, creatief directeur van het reclamebureau Air, over merken en de emotionele band met hun klanten. Hieronder leest u de korte samenvatting.


Download het volledige interview met Eric Hollander hier >


Wat betekent emotie voor een merk?

'Emotie is iets dat je niet kan definiëren, maar ervoor zorgt dat we – bij eenzelfde product met dezelfde prestaties en dezelfde prijs – een bepaald merk boven een ander verkiezen.'

Kan relationele marketing deze emotie opwekken?

'De termen relationele marketing en emotionele relatie gaan niet per se hand in hand. Relationele marketing resulteert niet altijd in een emotionele band. Ze kan zelfs het tegenovergestelde teweegbrengen. Goed geïnformeerd zijn is belangrijk.’

Op welke andere manieren kan een merk klanten binden?

'Merken moeten sterke verhalen blijven schrijven. Maar naast een sterk merkverhaal moet je ook durf hebben. Een persoonlijke en creatieve communicatie is de sleutel tot trouw en betrokkenheid.’

Op welke mediamix moet een merk inzetten?

‘Om het verhaal over te brengen, moet je enerzijds gebruikmaken van televisie, cinema, maar ook mediakanalen zoals YouTube. Anderzijds moet je dicht bij de consument staan, bijvoorbeeld door e-mailings of gepersonaliseerd drukwerk.’

Welke voordelen biedt gedrukte reclame?

'Het is heel fijn om een persoonlijke brief in je brievenbus te ontvangen. In een wereld waarin alles snel en vluchtig gaat, vormt gedrukte reclame een uitzondering. Op zekere manier grijpen we terug naar slow motion ... Een brief kan veel sterkere emoties opwekken dan een e-mail; er hangt iets ritueels aan vast.’

Ontdek meer tips en voorbeelden in het volledige interview