Een goede klant is goud waard, toch? Wil je te weten komen hoe je de relatie met je toekomstige én bestaande klanten het best versterkt en onderhoudt? Laat je dan inspireren door onze blogsposts, cases en testimonials. Heb je een specifieke vraag?

Neem contact met ons op.
0E3K7549_0_0_92_rgb
9 april 2020 - 7 Minuten leestijd

In deze periode van lockdown is de positieve houding van de Belgen ten opzichte van de brievenbus- en In-Home Advertising media niet veranderd, integendeel.

 

  • 79% van de Belgen bevestigt dat ze nog steeds nieuwsgierig zijn naar de inhoud van hun brievenbus. Een cijfer dat de mate van aandacht die een bericht op dit moment krijgt bevestigt.

 

  • Voor 65% van ons blijft het lezen van post een prettig moment.  Dit cijfer blijft stabiel gedurende de verschillende studies. De lockdown biedt in sommige gevallen ongetwijfeld nog meer opportuniteiten tot de consumptie van In-Home media.

 

  • De Belg verklaarde voor de tweede week van lockdown gemiddeld slechts 1 geadresseerde reclamezending (Direct Mail) te hebben ontvangen, een cijfer dat afneemt.  Een goede garantie voor de zichtbaarheid van merken die hun kans  zien om de  band met hun consument te versterken.

 

  • 31% van de Belgen zegt bovendien graag meer Direct Mail te willen ontvangen van de merken waar ze klant van zijn.

 

De Belgen blijven de In-Home media dus met minstens evenveel belangstelling en aandacht consumeren. De lockdown biedt met andere woorden een kwalitatieve contactmogelijkheid voor merken dankzij een hoog niveau van aandacht voor de media gecombineerd met een historisch lage bezettingsgraad van de brievenbus. Een kans om zich te onderscheiden van de massa en nog meer op te vallen, met de specifieke boodschappen die betrekking hebben op deze specifieke periode.

 

Deze resultaten zijn afkomstig van een studie die Profacts tussen 1 en 3 april heeft uitgevoerd met een representatieve steekproef van 1.000 personen.