Het geheim van een succesvolle webshop? Tevreden klanten! Bij bpost vind je logistieke oplossingen die het je klant, maar ook jezelf makkelijk maken. Benieuwd wat wij voor je kunnen doen?

Bespreek het met een van onze experten
Headers_05_Buisonniere_720x552px.jpg
26 april 2018 - 2 Minuten leestijd

“Wie ons kent, blijft terugkomen”, vertelt Laurence Paquot die samen met haar ouders Christian en Myriam Goethals de kledingketen Buissonnière runt. “We hebben een heel trouwe klantenkring die valt voor onze prijs-kwaliteitverhouding. Diezelfde mensen kopen ook via onze e-shop – vaak omdat ze verder van onze fysieke winkels wonen. De betrouwbaarheid van bpost in levering en uitstraling is dan een belangrijke troef.”

 

buissonniere-750x420_0.png

 

Vijf openingsdagen per week in het begin van het seizoen, drie op het einde, nul tijdens de solden. Een op het eerste gezicht vreemd winkelconcept, dat de exclusiviteit van het merk echter goed illustreert. “We ontwerpen onze eigen collecties en laten ze exclusief voor ons produceren”, legt Christian Goethals uit. “Bijmaken tijdens het seizoen is onmogelijk, waardoor we beperkte stocks hebben. Bij de lancering van een nieuwe collectie staan de klanten soms twee uur aan te schuiven aan de kassa. Tegen de soldenperiode is zowat alles de deur uit en hebben we de tijd om aan onze nieuwe collecties te werken.”

 

Van huisvlijt naar e-shop

In 1983 begon Myriam Goethals zelfgemaakte kinderkleding te verkopen. Het begin van een solide familiebedrijf met vestigingen in Waver, Sint-Genesius-Rode, Gent en Kortrijk. In 2008 kwam daar de e-shop bij, die groeit met 20 à 30% per jaar. Het idee ontstond toen Laurence design studeerde in Londen: “Ik zag dat iedereen daar zowat alles kocht via het internet. Ook kleding dus. De e-shop is voor ons geen op zichzelf staand kanaal. Hij fungeert als etalage voor de fysieke winkels en vormt een interessante aanvulling. Onze winkels zijn immers maar 100 à 110 dagen per jaar open. Klanten die verder weg wonen of op onze openingsdagen geen tijd hebben, kopen vaak in de e-shop. De e-klant die iets wil terugbrengen of ruilen, kan dat overigens ook via onze fysieke winkels.”

 

Vertrouwen uitstralen

Voor de levering van aankopen in de e-shop doet Buissonnière een beroep op bpost. Christian Goethals: “Uit onze marktstudie kwam de prijs-kwaliteitverhouding van bpost als beste naar voren. Bovendien kennen onze klanten hun postbode. Hij of zij straalt vertrouwen uit, en dat sluit mooi aan bij ons, al even betrouwbare merkimago.”

 

Dankzij bpost leveren we meestal vroeger dan afgesproken. Een aangename verrassing voor onze klanten.

Laurence Paquot, Zaakvoerster Buissonnière


Laurence Paquot: “We kunnen de pakketten elke dag tot achttien uur binnenbrengen in het Masspost-center hier vlakbij. Onze officiële leveringstermijn voor een pakket – inclusief verwerking en verpakking – is vijf werkdagen. In de praktijk kunnen we dat meestal beperken tot twee à drie dagen, onder meer omdat bpost altijd stipt levert op werkdag +1. Altijd mooi meegenomen als we onze klanten aangenaam kunnen verrassen.”

 

bpost denkt mee

De samenwerking tussen Buissonnière en bpost verloopt rimpelloos. “De specialisten van bpost hebben ons vanaf de opstart van de e-shop gesteund met hun ideeën en ervaring. Dat heeft ons heel wat leergeld bespaard. Momenteel bekijken we de mogelijkheid om Shipping
Manager te integreren bij onze volgende migratie naar de nieuwe versie van Magento. Met die innovatieve applicatie kan bpost onze zendingen volledig beheren. Dat maakt onze job een stuk eenvoudiger, terwijl we de klant meer leveringsmogelijkheden kunnen bieden dan nu. Uiterlijk merkt de klant geen verschil, want Shipping Manager is helemaal geïntegreerd in de website van Buissonnière”, vertelt Laurence Paquot ons.

 

Eerst België, dan het buitenland

“We zien nog veel potentieel in België”, knikt Christian Goethals. “Daarom liggen onze buitenlandse ambities niet meteen ver weg:  Nederland, Duitsland en Frankrijk. Nieuwe klanten voor de e-shop bereiken wordt nu dus de uitdaging. In eigen land hebben we een huis-aanhuisbedeling uitgetest. Uit de database van bpost hebben we onze doelgroep geselecteerd, op basis van een aantal criteria. Die prospecten hebben we een mailing over onze nieuwe collectie gestuurd.” Daarnaast maakt Buissonnière in België ook werk van pop-up winkels. Laurence Paquot: “Zo’n pop-up is een kleine tijdelijke stand met een selectie van artikelen uit onze collectie. Het draagt bij aan onze naamsbekendheid en we bereiken er nieuwe klanten mee. Nadat de pop-up winkel gesloten is, kunnen die nieuwe klanten ons blijven volgen
dankzij de e-shop. Op die manier ondervangen we een groot bezwaar van de Belgische e-shopper: het gebrek aan fysiek contact met het product. Zeker voor onze kleding is dat belangrijk. De kwaliteit ervan moet je kunnen zien en voelen.”

 

Overweegt u een toekomstige samenwerking?

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig tips en tricks.

Gerelateerde artikelen

E-commerce, Klantendienst, Logistiek
Nieuwe wet: webshops moeten minstens twee leveringsopties aanbieden
parcel locker bpost
22 augustus 2024
- 3 Minuten leestijd
parcel locker bpost
E-commerce, bpost product, Logistiek
Feestwebshop Studio Lala heeft zijn logistieke zaakjes goed op orde
Studio Lala Party items
22 augustus 2024
- 5 Minuten leestijd
Studio Lala Party items
E-commerce, Internationaal, Logistiek
Plutosport (NL) kiest voor de logistieke nummer één van België
Richard Bakker _ Pluto Sport works with bpost
14 juni 2024
Richard Bakker _ Pluto Sport works with bpost
E-commerce, bpost product, Logistiek
BBODY, deelt haar gezonde kijk op de nieuwe pakjesophaling
Recurrent Collect-All-In used by BBody
12 juni 2024
Recurrent Collect-All-In used by BBody
E-commerce, Duurzaam, bpost product
“Duurzame e-business en klantentevredenheid gaan hand in hand”
Katrien Spilliaert- Keynote Becom Summit '24
6 juni 2024
Katrien Spilliaert- Keynote Becom Summit '24