Uw webshop heeft veel succes in België en u bent op zoek naar manieren om verder te groeien? Éen van de mogelijkheden is om buitenlandse markten op te zoeken en uw producten via uw webshop ook in andere landen te verkopen.
Om buitenlandse klanten en dus een grotere afzetmarkt te bereiken, zijn er enkele basisvoorwaarden waar u best rekening mee houdt, maar waaraan uw webshop mogelijk al voldoet:
- Uw webshop moet beschikbaar zijn in verschillende talen
- Uw klantendienst moet in staat zijn om vragen in een andere taal te beantwoorden
- De productpagina’s moeten aangepast worden aan eventuele andere maateenheden
- Het moet mogelijk zijn om met internationale betaalmethodes een bestelling te plaatsen
Naast deze voorwaarden is het natuurlijk belangrijk om vlot te kunnen leveren in het buitenland. bpost helpt u graag met de verzending naar het buitenland. Hieronder geven we u alvast enkele nuttige richtlijnen.
Een buitenlandse zending voorbereiden
Wat hebt u nodig om een pakje naar het buitenland te verzenden?
1. Een stevige verpakking
Zorg dat uw pakje stevig ingepakt is. Indien nodig kunt u een bpost-verpakking aankopen in een postkantoor, aan een postpunt of via onze eshop.
2. Een correct verzendetiket
Pakjes die naar het buitenland verzonden worden, moeten voorzien zijn van een correct verzendborderel. Afhankelijk van het gewicht van het pakje, kunt u hiervoor terecht in het postkantoor of in onze eshop.
3. De vereiste douanedocumenten
Voor verzendingen binnen de EU heeft u geen douanedocumenten nodig, voor leveringen buiten de EU is dit wel vereist. Deze documenten moeten aan de buitenkant van het pakket bevestigd worden. Klik hier voor meer informatie over douanedocumenten.
Waarmee moet ik nog rekening houden?
Pakjes die naar het buitenland verzonden worden, mogen maximum 30 kg wegen. Net zoals voor binnenlandse zendingen, is het niet toegelaten om (potentieel) gevaarlijke stoffen, verdovende middelen, wapens of levende dieren en parasieten te verzenden. Muntstukken, juwelen met een waarde hoger dan € 500 of andere kostbare materialen moeten volgens speciale richtlijnen verzonden worden.
Wereldwijde leveringen
Met bpost kunt u met uw webshop de wijde wereld intrekken, we zorgen namelijk voor de levering aan huis van uw pakjes in meer dan 220 landen en regio’s. Uw klanten in Frankrijk en Nederland kunnen bovendien ook hun pakje afhalen in een afhaalpunt.
Wist u trouwens dat bpost en DHL de handen in elkaar geslagen hebben en als Dé Benelux Bezorgers instaan voor een vlekkeloze leveringsservice in de Lage Landen? Op deze manier willen we webshop-eigenaars in Nederland en België helpen om hun zaak ook over de grenzen heen te laten groeien.
De vertrouwde bpost-service, ook in het buitenland
- Duidelijk levertermijn
- Expressdienst mogelijk (tegen betaling)
- Track & Trace mogelijk om het pakje online te volgen
- Retourneren mogelijk vanuit de meeste Europese landen (tegen betaling)
Wilt u graag meer informatie over het verzenden van uw producten naar het buitenland?
Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig tips en tricks.