Het geheim van een succesvolle webshop? Tevreden klanten! Bij bpost vind je logistieke oplossingen die het je klant, maar ook jezelf makkelijk maken. Benieuwd wat wij voor je kunnen doen?

Bespreek het met een van onze experten
Headers_E-news_1120_Webshop_A_720x552px.jpg
26 november 2020 - 2 Minuten leestijd

De eindejaarsperiode is voor veel winkels een gouden tijd. Elk jaar opnieuw heerst er een gezellige drukte in de winkelstraten. Door de aanhoudende corona-crisis kiezen meer mensen voor online shoppen. Gelukkig kunnen je klanten dan in je webshop terecht. Ontdek hoe je met enkele eenvoudige ingrepen je online verkoop een boost kan geven!

 

Headers_E-news_1120_Webshop_v01.jpg

 

We gaan er in deze blog vanuit dat je al een webshop hebt. Is dit nog niet het geval? Niet getreurd. Speciaal voor winkeliers zoals jou ontwierp bpost Elkezaakonline.be. Met dit platform zet je in 1-2-3 je winkel online. Ontdek er alles over in deze blog.

Is je webshop wel al up and running? Dan kan je meteen met deze 4 tips aan de slag.

 

1. Zorg voor duidelijkheid in je webshop

Een goede webshop is een duidelijke webshop! Hoewel online shoppen al helemaal ingeburgerd is, blijft dit voor heel wat consumenten toch nog een drempel. Maak het hen makkelijk en geef hen alle informatie die ze nodig hebben.

  • Beschrijf elk product zo gedetailleerd mogelijk en gebruik kwaliteitsvolle foto’s.
  • Vermeld duidelijk hoeveel je aanrekent voor de levering, leg uit hoe je klanten een aankoop kunnen retourneren en geef correcte info over de leveringstermijnen.
  • Publiceer reviews van andere klanten: online shoppers lezen graag wat andere gebruikers van hun aankoop vinden.

 

2. Maak van Google je beste vriend

Google is en blijft de meest gebruikte zoekmachine in ons land. Online shoppers starten hun zoektocht dan ook vaak van op deze pagina. Google weet dit en biedt winkeliers enkele extra diensten waarmee ze hun webshop in de kijker kunnen zetten.

  • Met Google Ads kan je online advertenties maken. Gaan consumenten via Google op zoek naar producten die jij verkoopt, dan komt jouw webshop dankzij Google Ads bovenaan de resultatenlijst te staan.
  • Google Shopping zet je product nog duidelijker in de kijker. Als je met deze toepassing aan de slag gaat, krijgen klanten je product en de prijs meteen al in Google te zien, zonder dat ze eerst moeten doorklikken naar je webshop.

 

3. Gebruik Facebook en Instagram om je webshop in de kijker te zetten

De social media-kanalen Facebook en Instagram blijven ontzettend populair in ons land. Tot welk doelpubliek je je ook richt, de kans is groot dat je ze via deze weg kan bereiken. Een account voor je zaak aanmaken is zowel op Facebook als op Instagram kinderspel. Gebruik deze kanalen om over je webshop, je producten en jezelf te vertellen. Hou het wel professioneel: zorg dat je met mooie foto’s werkt en reageer steeds vriendelijk als je vragen of opmerkingen krijgt.

Ben je al actief op Facebook en Instagram? Dan is de eindejaarsperiode ideaal om een stapje verder te gaan. Zo kan je aan de slag gaan met de vele video-mogelijkheden of kan je je producten door een influencer laten uittesten.

 

4. Lokaal shoppen is in, ook online

Hoe aantrekkelijk het aanbod van buitenlandse webshops ook is, meer en meer Belgen kiezen ervoor hun eindejaarsgeschenken bij lokale winkels te kopen. Er zijn tal van initiatieven die het ‘winkelhieren’ een duwtje in de rug willen geven: www.wearelocal.be, www.unizo.be, www.koopinjebuurt.be … Zorg dat jouw zaak zeker vermeld wordt op deze pagina’s!

Steeds meer winkels slaan ook de handen in elkaar om samen zoveel mogelijk klanten te bereiken. Zo zijn er winkeliers die op hun social media niet alleen reclame maken voor hun eigen zaak, maar ook voor de andere winkels in de buurt. Samen sterk, zeker in tijden van corona!

 

Ben je op zoek naar nog meer tips om de conversie in je webshop te verhogen?

Ontdek ze in deze blog >

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig tips en tricks.

Gerelateerde artikelen

E-commerce, Klantendienst, Logistiek
Nieuwe wet: webshops moeten minstens twee leveringsopties aanbieden
parcel locker bpost
22 augustus 2024
- 3 Minuten leestijd
parcel locker bpost
E-commerce, bpost product, Logistiek
Feestwebshop Studio Lala heeft zijn logistieke zaakjes goed op orde
Studio Lala Party items
22 augustus 2024
- 5 Minuten leestijd
Studio Lala Party items
E-commerce, Internationaal, Logistiek
Plutosport (NL) kiest voor de logistieke nummer één van België
Richard Bakker _ Pluto Sport works with bpost
14 juni 2024
Richard Bakker _ Pluto Sport works with bpost
E-commerce, bpost product, Logistiek
BBODY, deelt haar gezonde kijk op de nieuwe pakjesophaling
Recurrent Collect-All-In used by BBody
12 juni 2024
Recurrent Collect-All-In used by BBody
E-commerce, Duurzaam, bpost product
“Duurzame e-business en klantentevredenheid gaan hand in hand”
Katrien Spilliaert- Keynote Becom Summit '24
6 juni 2024
Katrien Spilliaert- Keynote Becom Summit '24