Het geheim van een succesvolle webshop? Tevreden klanten! Bij bpost vind je logistieke oplossingen die het je klant, maar ook jezelf makkelijk maken. Benieuwd wat wij voor je kunnen doen?

Bespreek het met een van onze experten
Headers_12_Mamzel_720x552px.jpg
26 juni 2018 - 2 Minuten leestijd

“Het fijnste cadeautjeshuis van Vlaanderen zijn. Dat is onze ambitie”, zegt Kim Hardy. Samen met naamgenoot Kim Severy runt ze Mamzel, een bedrijf dat 10 000 pakjes per jaar de deur uit stuurt. Allemaal via bpost.

 

"Het begon heel kleinschalig”, vertelt Kim Hardy. “Met een klein budget, in mijn huiskamer. Enkele jaren later, in 2010, hebben we de stap gezet naar een nieuwe locatie en geïnvesteerd in e-commercesoftware. Vanaf dan is het snel gegaan.”

 

Geautomatiseerde verzending

“We hebben toen meteen de Shipping Manager van bpost in onze website geïntegreerd,” legt Kim Severy uit. “Een grote verandering, want vroeger moesten we alle verzendetiketten met de hand schrijven. Nu verloopt alles automatisch en een pak vlotter. De gegevens van klanten die op onze webshop bestellen, komen automatisch terecht in de back office van de Shipping Manager. Op die manier kunnen we supersnel onze verzendetiketten afdrukken en onze zendingen verwerken.”

“Nog een handige tool is Track & Trace van bpost”, weet Kim Severy. “Als een pakje hier vertrekt, krijgt de klant een code in zijn mailbox. Daarmee kan hij zijn pakje op de voet volgen, tot het bij hem thuis arriveert, of in het bpost-afhaalpunt of de pakjesautomaat.”

 

Keuze uit leveringsopties

Dat klanten kunnen kiezen tussen levering aan huis, in een afhaalpunt of in een pakjesautomaat, vinden de twee Kimmen een sterke troef. “Dat je als klant zelf kunt bepalen waar en wanneer je je pakje ontvangt, is belangrijk. Misschien kom je van je werk op weg naar huis wel voorbij een bpost-afhaalpunt of een pakjesautomaat. Dan zijn dat handige oplossingen. Niet iedereen is thuis wanneer de postbode langskomt.” Klanten van Mamzel maken er dan ook veel gebruik van: zo’n 34% van alle bestellingen gaat naar een pakjesautomaat of bpost-afhaalpunt. Ook de “Mamzellen”, de vrouwen die via thuisparties voor Mamzel verkopen, zijn blij met de verschillende opties. Zij ontvangen via bpost grote pakketten met cadeautjes voor hun feestjes, op de manier die hen het best past.

 

Met Shipping Manager kunnen we supersnel een verzending klaar maken.

Kim Hardy, Zaakvoerder Mamzel


Persoonlijk vertrouwen

Maar ook het belang van thuislevering door de postbode is niet te onderschatten, weten de beide dames. “We besteden veel zorg aan de manier waarop we de dingen verpakken en versturen. In deze tijden is snelheid belangrijk, net als je productaanbod en de service vóór en na verkoop. Daar proberen we allemaal heel performant in te zijn. Maar wat ons écht onderscheidt, is de warmte en het goed gevoel dat we in ons werk steken”, beklemtoont Kim Hardy. “Wij noemen dat hier ‘mamzelligheid’. Het persoonlijke contact en het vertrouwen dat de postbodes van bpost uitstralen, sluiten daar perfect bij aan. De manier waarop bpost werkt, past echt helemaal in onze eigen filosofie.”

 

Het persoonlijke contact en het vertrouwen dat de postbodes van bpost uitstralen, sluit perfect aan bij onze visie.

Kim Hardy, Zaakvoerder Mamzel


Bijdragen aan succes

Kim Severy: “We hebben zelf een heel goede band met de chauffeur van bpost die in ons magazijn de pakjes komt ophalen. Hij komt hier dagelijks over de vloer, we kennen hem goed, en dat schept vertrouwen. Met mijn commercieel contact bij bpost klikt het ook heel goed. Ook als er problemen zijn op het vlak van IT, krijgen we meteen ondersteuning. Wij vinden altijd iemand thuis bij bpost. Dat is belangrijk, want wij zijn afhankelijk van de goede service van bpost om onze klanten goed te kunnen helpen. Bij bpost begrijpen ze heel goed dat zij door hun manier van werken bijdragen aan het succes van Mamzel.”

 

Geïnteresseerd in een toekomstige samenwerking?

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig tips en tricks.

Gerelateerde artikelen