Het geheim van een succesvolle webshop? Tevreden klanten! Bij bpost vind je logistieke oplossingen die het je klant, maar ook jezelf makkelijk maken. Benieuwd wat wij voor je kunnen doen?

Bespreek het met een van onze experten
Headers_22_Weerhoudt_Online_Kopen_720x552px.jpg
31 mei 2018 - 2 Minuten leestijd

Dat e-commerce aan een opmars bezig is, daar is iedereen het over eens. Maar wie op een zaterdag bijvoorbeeld in een doe-het-zelfzaak rondloopt, stelt vast dat een groot deel van de consumenten ook niet online koopt. bpost en The Retail Academy interviewden deze groep en bundelden de belangrijkste conclusies in een interessante whitepaper.

 

 

Om te weten te komen wat mensen ervan weerhoudt om online te kopen, vatten bpost en The Retail Academy post aan de uitgang van doe-het-zelfzaken in Vlaanderen, Wallonië en Brussel. 118 klanten die buitenkwamen met een volle winkelkar, kregen enkele vragen rond deze drie thema’s voorgeschoteld.

 
1. Waarom hebt u deze producten niet online gekocht?

Het product niet kunnen bekijken en aanraken, de overtuiging dat ze in de winkel meer informatie krijgen dan online … Het zijn slechts twee redenen waarom respondenten niet online kochten. Benieuwd naar de andere redenen? In de whitepaper sommen we ze allemaal op.

 
2. Stel dat u toch online zou gekocht hebben, wat verwacht u dan van de levering?

Uit de antwoorden op deze vraag kunnen we afleiden dat er consumenten vrij specifieke wensen hebben als het op de levering van hun pakje aankomt. Reden genoeg om hier dieper op in te gaan. We lijsten op welke aspecten van de levering klanten afschrikken.

 
3. Wat zou u overtuigen om toch online te kopen?

In het laatste deel van de whitepaper bekijken we welke elementen de respondenten zouden kunnen overtuigen om tóch online te kopen. U krijgt een duidelijk beeld van de grootste struikelblokken en ontdekt hoe u uw online en leveringsservice kunt verbeteren.

 

Heb je nog vragen over dit artikel of andere? Dan kan je terecht bij onze e-commerce expert en ontvang je advies op maat van je zaak. Plan een gratis videogesprek van 1 uur via elkezaakonline.be

 

Download gratis de whitepaper

Wilt u uw dienstverlening helemaal op punt zetten? Ons onderzoek, in samenwerking met The Retail Academy, zet u op weg! Download gratis de whitepaper met de volledige analyse van het onderzoek.

Download de whitepaper >

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig tips en tricks.

Gerelateerde artikelen

E-commerce, Klantendienst, Logistiek
Nieuwe wet: webshops moeten minstens twee leveringsopties aanbieden
parcel locker bpost
22 augustus 2024
- 3 Minuten leestijd
parcel locker bpost
E-commerce, bpost product, Logistiek
Feestwebshop Studio Lala heeft zijn logistieke zaakjes goed op orde
Studio Lala Party items
22 augustus 2024
- 5 Minuten leestijd
Studio Lala Party items
E-commerce, Internationaal, Logistiek
Plutosport (NL) kiest voor de logistieke nummer één van België
Richard Bakker _ Pluto Sport works with bpost
14 juni 2024
Richard Bakker _ Pluto Sport works with bpost
E-commerce, bpost product, Logistiek
BBODY, deelt haar gezonde kijk op de nieuwe pakjesophaling
Recurrent Collect-All-In used by BBody
12 juni 2024
Recurrent Collect-All-In used by BBody
E-commerce, Duurzaam, bpost product
“Duurzame e-business en klantentevredenheid gaan hand in hand”
Katrien Spilliaert- Keynote Becom Summit '24
6 juni 2024
Katrien Spilliaert- Keynote Becom Summit '24