Dat e-commerce aan een opmars bezig is, daar is iedereen het over eens. Maar wie op een zaterdag bijvoorbeeld in een doe-het-zelfzaak rondloopt, stelt vast dat een groot deel van de consumenten ook niet online koopt. bpost en The Retail Academy interviewden deze groep en bundelden de belangrijkste conclusies in een interessante whitepaper.
Om te weten te komen wat mensen ervan weerhoudt om online te kopen, vatten bpost en The Retail Academy post aan de uitgang van doe-het-zelfzaken in Vlaanderen, Wallonië en Brussel. 118 klanten die buitenkwamen met een volle winkelkar, kregen enkele vragen rond deze drie thema’s voorgeschoteld.
1. Waarom hebt u deze producten niet online gekocht?
Het product niet kunnen bekijken en aanraken, de overtuiging dat ze in de winkel meer informatie krijgen dan online … Het zijn slechts twee redenen waarom respondenten niet online kochten. Benieuwd naar de andere redenen? In de whitepaper sommen we ze allemaal op.
2. Stel dat u toch online zou gekocht hebben, wat verwacht u dan van de levering?
Uit de antwoorden op deze vraag kunnen we afleiden dat er consumenten vrij specifieke wensen hebben als het op de levering van hun pakje aankomt. Reden genoeg om hier dieper op in te gaan. We lijsten op welke aspecten van de levering klanten afschrikken.
3. Wat zou u overtuigen om toch online te kopen?
In het laatste deel van de whitepaper bekijken we welke elementen de respondenten zouden kunnen overtuigen om tóch online te kopen. U krijgt een duidelijk beeld van de grootste struikelblokken en ontdekt hoe u uw online en leveringsservice kunt verbeteren.
Heb je nog vragen over dit artikel of andere? Dan kan je terecht bij onze e-commerce expert en ontvang je advies op maat van je zaak. Plan een gratis videogesprek van 1 uur via elkezaakonline.be
Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig tips en tricks.