My bpost app
Volg, ontvang, verzend.
Alles in 1 app
Kies in de app eenvoudig waar elk bpost pakje mag geleverd worden als je niet thuis bent. Meer dan 3 200 000 tevreden gebruikers!
download de gratis app!
My bpost app: al je pakjes en aangetekende zendingen bij de hand
Met de My bpost app hou jij de controle over al je pakjes, ook die van andere bezorgers. Volg de status van al je pakjes en kies voor welke je meldingen wil ontvangen. Nieuw: maak in de app zelf een verzendetiket aan voor je aangetekende zending en krijg een appmelding bij elke aankomende zending. Zo loop je nooit nog een pakje of aangetekende zending mis.
Waar geleverd? Dat kies jij!
Jij kiest waar we je bpost-pakjes leveren. In een van onze meer dan 3100 Afhaalpunten of Pakjesautomaten. Of bij een buur of veilige plaats rondom je woning als je niet thuis bent. Nieuw: kies nu ook je leveringsvoorkeur voor aangetekende post. Vertel ons in de My bpost app wie in jouw naam aangetekende zendingen mag ontvangen als je niet thuis bent. Of laat ze gewoon in je brievenbus bezorgen.
Spaar tijd en geld uit
Pakje verzenden naar Boom of Burundi? Maak je verzendetiket in enkele tikken aan in de app en profiteer er meteen van de voordeligste prijs. Maak in de app zelf een verzendetiket aan voor je aangetekende zending. Druk het af of laat het gratis printen in een Postkantoor of PostPunt. Kleef het op je enveloppe en posten maar!
Statusmeldingen
Kies zelf wanneer je een melding ontvangt voor pakjes en aangetekende zendingen.
Reken invoerkosten veilig af
Ontvang je een pakje van buiten de EU? Betaal dan zorgeloos de invoerkosten via de app. Zo ben je zeker dat de aanvraag van bpost komt en bescherm je jezelf tegen phishing.
Waar geleverd? Dat kies jij!
Jij kiest waar we je bpost-pakjes leveren. In een van onze meer dan 3100 Afhaalpunten of Pakjesautomaten. Of bij een buur of veilige plaats rondom je woning als je niet thuis bent. Nieuw: kies nu ook je leveringsvoorkeur voor aangetekende post. Vertel ons in de My bpost app wie in jouw naam aangetekende zendingen mag ontvangen als je niet thuis bent. Of laat ze gewoon in je brievenbus bezorgen.
Spaar tijd en geld uit
Pakje verzenden naar Boom of Burundi? Maak je verzendetiket in enkele tikken aan in de app en profiteer er meteen van de voordeligste prijs. Maak in de app zelf een verzendetiket aan voor je aangetekende zending. Druk het af of laat het gratis printen in een Postkantoor of PostPunt. Kleef het op je enveloppe en posten maar!
Statusmeldingen
Kies zelf wanneer je een melding ontvangt voor pakjes en aangetekende zendingen.
Reken invoerkosten veilig af
Ontvang je een pakje van buiten de EU? Betaal dan zorgeloos de invoerkosten via de app. Zo ben je zeker dat de aanvraag van bpost komt en bescherm je jezelf tegen phishing.
Download de gratis app
Wat onze klanten zeggen
Download de gratis app nu!
Download de gratis app nu!
Misschien heb je deze vragen nog
Met Mijn Post in de My bpost app kan je inkomende post zien, nog voor je postbode die in je brievenbus bezorgt. Je krijgt een afbeelding van je persoonlijke post (uiteraard van de buitenkant … ), die je later die dag in je brievenbus ontvangt.
De gloednieuwe functie is een bètaversie en is nog niet voor iedereen beschikbaar. Maar onze community met bètatesters groeit, dus misschien maak jij er binnenkort ook deel van uit. Of je activeert Mijn Post, zodra de functie voor het grote publiek gelanceerd is.
Met de My bpost app kan je al je pakjes volgen. Ook die van andere pakjesbezorgers. Je pakjes van bpost, gelinkt aan je e-mailadressen in de My bpost app, worden automatisch toegevoegd. Andere pakjes kan je eenvoudig toevoegen in de app als volgt:
- Klik ‘voeg een zending toe’ op het startscherm van de app
- Geef het barcodenummer van het pakje in of scan de barcode via de app.
- Selecteer de pakjesbezorger uit de voorgestelde lijst. Staat je pakjesbezorger niet in de lijst, stuur ons dan een berichtje in de app. Wij voegen deze dan toe aan de huidige lijst.
- Voer de postcode van het afleveradres in.
De My bpost app geeft je toegang tot verschillende diensten van bpost. Je kan er onder meer je pakjes mee volgen, je leveringsvoorkeuren instellen, invoerkosten betalen …
Je pakjes volgen via Track & Trace
Je kan al je pakjes volgen in de app. Ook pakjes van andere pakjesbezorgers. De meeste pakjes van bpost komen automatisch in de app terecht. Andere pakjes kan je zelf toevoegen door de barcode van je pakje te scannen of manueel in te geven. Via statusmeldingen blijf je op de hoogte van waar je pakje is. Je kan zelf instellen voor welke pakjes je deze meldingen wil ontvangen.
Je leveringsvoorkeuren voor pakjes instellen
Via je leveringsvoorkeuren bepaal je, tot 5 minuten voor de levering, waar je pakje van bpost mag geleverd worden als je niet thuis bent:
- bij een buur naar keuze
- op een veilige plaats in of rondom je woning
- in een gekozen Afhaalpunt
Je kan ook meteen kiezen om je pakje rechtstreeks in een Afhaalpunt of Pakjesautomaat te laten leveren.
Je leveringsvoorkeuren voor aangetekende zendingen instellen
Je kan in de app ook aangeven om je aangetekende zendingen meteen in je brievenbus te ontvangen. Je ontvangt dan een e-mail zodra er een aangetekende zending in je brievenbus ligt. Om deze dienst in de app te activeren heb je je identiteitskaart nodig.
Een verzendetiket aanmaken
Om een pakje te verzenden heb je een verzendetiket nodig om op je pakje te kleven. Dat kan je aanmaken en betalen in de app. Je kan het dan thuis afdrukken, of in een Postkantoor of PostPunt laten printen.
Invoerkosten betalen
Voor een pakje van buiten de EU zal je meestal invoerkosten moeten betalen. Deze kan je veilig via de My bpost app betalen.
Een Pakjesautomaat zonder scherm openen
Via onze Pakjesautomaten zonder scherm kan je een pakje verzenden, ontvangen of retourneren. Een locker openen van zo’n automaat kan je alleen via de My bpost app.
Soms gebeurt het dat wij de barcode pas op een later tijdstip van de afzender ontvangen. Hierdoor kan je je pakje nog niet volgen. Probeer het in dit geval later opnieuw.
Kijk ook zeker na of je de juiste barcode en postcode hebt ingevuld. Zorg ervoor dat je de juiste pakjesbezorger hebt geselecteerd uit de voorgestelde lijst. Weet je niet wie de bezorger van je pakje is, selecteer dan 'Ik weet het niet'. Ken je de bezorger, maar staat deze niet in onze lijst, stuur ons dan een berichtje in de app. Wij voegen deze dan toe aan de huidige lijst.
Helaas is de My bpost app (nog) niet beschikbaar op tablet. Je kan de app wel downloaden op je smartphone via Google Play of de App Store.
Download de app: