Lokaal afhalen:
met bpost blijft je zaak draaien
- Lokale afhaalservice voor je klanten
- Laat je bestellingen afhalen in een Postkantoor in de buurt
- Je betaalt slechts € 1 per pakje
Na de heropening van alle winkels op 1 december is deze service niet langer beschikbaar.
Hoe werkt het ?
De afhaalservice die je zaak doet draaien
Door de verstrengde maatregelen rond corona moest je de deuren sluiten van je zaak. Gelukkig kunnen je klanten nog altijd bij jou terecht om een bestelling af te halen.
Maak het jezelf gemakkelijk en geef je klanten de keuze om hun lokale bestelling af te halen in het Postkantoor, zonder dat het pakje wordt verstuurd.
Je voordelen :
Vind een Postkantoor in je buurt
Deze service van bpost is voorlopig alleen mogelijk in een Postkantoor.
Niet in een PostPunt of PakjesPunt en ook niet via een Pakjesautomaat.
Misschien heb je deze vragen nog
Het pakje blijft 14 dagen beschikbaar in het Postkantoor. Daarna wordt het pakje teruggestuurd naar de afzender.
De ontvanger krijgt een e-mail zodra je jouw pakje afgegeven hebt in het Postkantoor.
In het Postkantoor kan de ontvanger het pakje niet betalen. bpost zorgt alleen voor een Afhaalpunt en is niet betrokken bij de bestelling of betaling.
Deze service is voorlopig alleen mogelijk in een Postkantoor. Niet in een PostPunt of PakjesPunt. En ook niet via een Pakjesautomaat. Opgelet: sommige Postkantoren hebben aangepaste openingsuren wegens COVID-19.
Momenteel zijn er geen opties voor deze service. Zo is het niet mogelijk om het etiket af te drukken in het Postkantoor. Ook betaling door de ontvanger of de garantie van je pakje is niet mogelijk.
Een pakje kan tot 30 kg wegen. En de langste zijde mag niet groter zijn dan 150 cm. Zorg ervoor dat het pakje groot genoeg is om het volledige etiket te bevestigen.
Je kan de service gebruiken om commerciële goederen, geschenken en documenten te verzenden.
Lees de algemene voorwaarden voor het verzenden van pakjes.