Een brief die de klant in het hart van het avontuur brengt
De voor de hand liggende manier om de vrijheid van een P&O Ferries avontuur te laten zien is met ongelooflijke bestemmingsbeelden. Dat is precies wat de concurrenten doen. Maar P&O Ferries wilde het avontuur op de voorgrond brengen op een manier die zijn doelgroep van ‘Actieve ontdekkers’ zou aantrekken.
De Direct Mail was een eenvoudig, maar creatief hoogstandje waarbij de grafische vormgeving en copy perfect waren afgestemd op het specifieke profiel van deze doelgroep. De klassieke bref maakte in de typografie immers letterlijk avontuurlijke bochten en de lezer waande zich meteen een beetje op reis. Het resultaat was verbluffend: 10% respons. Dat gold ook voor de ROI: voor elke geïnvesteerde euro kreeg P&O Ferries er 44 terug.
Lichtgevende ideeën via een postkaart
De energiesector wordt vaak als een weinig emotionele sector beschouwd. Om het hart van hun klanten en prospecten te bereiken, koos Eneco voor een originele en emotionele aanpak: de postkaart. Een postkaart legt op een heel natuurlijke manier de klemtoon op de nabijheid en relatie tussen een merk en zijn klanten en prospects, en is daarom ijzersterk om de juiste boodschap over te brengen.
Met een nachtblauwe postkaart samen met een uitdagende boodschap “Schijnt de zon ook ‘s nachts bij u thuis?”, trekt Eneco de aandacht van prospects voor hun zonne-energie.
Stormschade komt altijd zonder waarschuwing, ook op een flyer
Om dit aan te tonen en om klanten te 'verrassen' verzond Aegon een speciale flyer. De binnenpagina's van de flyer werden aan elkaar geplakt, zodat de klanten de flyer letterlijk uit elkaar moesten scheuren. Door de flyer te openen, beschadigde de klant onbedoeld de foto van een huis binnenin.
Een slimme call-to-action op de envelop zorgt voor 230% meer stipte betalers
Wat doet u als miljoenen mensen weigeren om hun tv-bijdrage te betalen zoals bij tv licensing in het Verenigd Koninkrijk het geval was? Als dreigen niet helpt, en een administratieve tone of voice ook niet, dan is vriendelijk zijn misschien een betere oplossing. De instantie die controleert of mensen betaald hadden, had een simpele maar intrigerende boodschap. ‘Ben je thuis op 11 juni?’ Op die dag zou de controleur langskomen, maar dat wist je pas als je de envelop opende. In de brief stond in klare en duidelijke taal wat je te wachten stond als je op die datum niet betaald had. Resultaat: een enorme stijging van het aantal betalers met +230%. Bekijk de case-movie hier.
Op de hoogte blijven van de leukste In-Home Advertising cases?