Het zijn interessante tijden in de automotive sector. De files waren nooit langer en toch verkochten we nooit meer auto’s. De luchtvervuiling was nooit erger en toch wil elke verdeler de allernieuwste technologische snufjes aanbieden. En ook in automotive content onderscheiden we verschillende trends, samengevat in 4 key learnings van experten op het content seminarie van Custo en bpost media.
Gebruik content om uw premiumstrategie te versterken (Gavin Green – Redwood)
Hoe zorg je ervoor dat mensen een bovengemiddelde prijs willen betalen voor uw nieuw model? Niet eenvoudig in een hyperconcurrentiële markt als de automotive sector. Maar Redwood – een gerenommeerd content agency uit Londen - slaagde erin om 4 automerken via een weldoordachte content marketingstrategie naar een hoger premium level te sturen. Gavin Green kwam overgevlogen uit Londen om ons hun succesformule toe te lichten in 3 tips. Lees het volledige artikel hier.
Communiceer op het ritme van uw doelgroep, niet op het ritme van de sector (Steven De Deyne - BMW & Ophélie Van Hagendoren – Air)
Hoe breng je je nieuwe model bij de juiste doelgroep? En hoe zorg dat die welomlijnde doelgroep ook ingaat op jouw aanbod? BMW ging een samenwerking aan met Air Brussels voor de lancering van hun nieuwe BMW X2. Wat volgde was een knap getargete ‘be the one who dares’-campagne. Ze vertrokken vanuit één key insight: 84% van de bevolking houdt niet van traditionele advertising… en kozen hierop volgend voor 2 paden om de X2 beleving bij de juiste consument te brengen. Lees het volledige artikel hier.
Focus in brand magazines op content die nieuwe ideeën genereert en ontspant (Vincent Konings – Insites Consulting)
Hoe weet je welke content je doelgroep nu echt aanspreekt? Wat zijn de do’s en don’t voor een magazine dat word-of-mouth creëert bij uw consument? Vincent Konings, verrijkte ons met enkele interessante bevindingen uit de Custometer op vlak van print magazines in de automotive sector. Lees het volledige artikel hier.
Omarm print magazines en communiceer over puppies, hoge hakken en ‘wanderlust’ (Tatjana Raman – bpost media)
Hoe spring je eruit in de explosie aan content die dagelijks wordt geproduceerd? Tatjana Raman begint haar verhaal met het voorbeeld van ‘Grow magazine’ van Facebook, ‘Vehicle magazine’ van Uber en ‘Airbnb mag’. “Dat zelfs deze pure digital players hun digitale strategie versterken met een print magazine, zegt veel over het belang van print in de media mix.” Het voordeel van magazines? Je komt binnen in de huiskamer van de consument, en wordt gelezen op een moment dat de consument zelf kiest. Om eruit te springen moet je volgens Tatjana 3 zaken in het achterhoofd houden. Lees het volledige artikel hier.