Onze experten bieden ondersteuning en advies bij wijze van voorbereiding en evaluatie van uw campagnes, media expertise en inspiratie over In-Home Advertising.

Contacteer onze Media Experts
jessica-furtney-sc7n5Xo-w1o-unsplash
18 december 2019 - 7 Minuten leestijd

Niet alleen is de concurrentie moordend, men moet bovendien uit het goede hout gesneden zijn om wagens aan de man of vrouw te brengen. Rad van tong, het typische stijfgestreken hemd met bijhorende stropdas, groot inlevingsvermogen, kennis van de wagens … als u de clichés wilt geloven tenminste.

De klant op nummer 1

Dankzij het internet weet de consument vandaag de dag erg goed en tot in elk detail wat de mogelijkheden zijn voor zijn eigen droomwagen. Hij bekijkt en vergelijkt online nog voor hij een stap in de showroom zet. Het is dus zaak om uw klant goed in te schatten en hem op een goede manier te ondersteunen en begeleiden. Enkel dan krijgt u de verkoop rond.
Het helpt natuurlijk wel als ook het merk zelf investeert in de relatie met de consument. Als automerk wordt het cruciaal om de klant te pamperen en hem even enthousiast te maken over de relatie met het merk als over het nieuwste blinkende model in de showroom.

Relatie met het merk

In een van de laatste onderzoeken bij de consument over een relatie met het merk, komen er een aantal waarden naar voren. Het zal u ongetwijfeld niet verbazen dat dit niet meteen over de kenmerken van de wagen gaat of het nieuwste snufje op technologisch gebied. Zulke eigenschappen zijn handig om weten en praktisch om te vergelijken, maar een consument wordt ook aangetrokken door het beeld dat hij heeft van een merk en de persoonlijke relatie met het merk. Hoe zorgt u ervoor dat u als automerk uw consument verleidt met een bepaalde wagen, maar ook echt met uw merk?


Ontdek meer resultaten van de Pulse studie >


>Kies het goeie moment

Een consument wil zelf op de eerste plaats staan, nog voor die prachtige wagen. Eén van de belangrijkste momenten is bijvoorbeeld zijn eigen verjaardag; want zeg nu zelf wie wil er dan niet graag in de bloemetjes gezet worden? Of de verjaardag van zijn of haar wagen, dat scoort ook goed op deze lijst.

Suzuki is hiervan een schoolvoorbeeld, zij sturen steevast een Direct Mail met felicitaties voor de verjaardag van uw wagen.

 

suzuki S-cross 1 ans

 

 

Ook Toyota  vergeet niet om de verjaardag van uw wagen te vieren en dit moment te doen opvallen door een Direct Mail in uw brievenbus te droppen.

 

toyota gelukkige 1ste verjaardag

 

 

Nog een manier om de klantenrelatie te versterken is om hem mee te nemen in de flow en het seizoen van het jaar. Misschien niet meteen iets waar u onmiddellijk aan denkt, maar kan net daardoor extra opvallen en u een duwtje in de rug geven om toch op die consideration list te komen.

Volvo doet dit door op regelmatige basis postkaartjes te sturen.

 

Volvo groeten uit zweden

 

 

Volvo love the nineties

 

 

volvo trouw

 

 

Sta me toe om af te sluiten met een eentje die u zeker ook al uit uw brievenbus mocht vissen en meenemen tot in de huiskamer: een uitnodiging voor een open deur dag of voorstelling van een nieuw model. U houdt een feestje voor uw merk en wil de klanten hiermee betrekken. Een oldie, but a goodie.

 

opel bbq

 

 

bmw mini stockdagen

 

 

Nog een goed moment om de relatie te versterken? Het eindejaar!

Doe hier inspiratie op voor toffe campagnes!