Onze experten bieden ondersteuning en advies bij wijze van voorbereiding en evaluatie van uw campagnes, media expertise en inspiratie over In-Home Advertising.

Contacteer onze Media Experts
Featured-VM-tegels_DM
16 maart 2018 - 7 Minuten leestijd

Het merk en de markt

Vorig jaar besloten mijn vrouw en ik een nieuw terras en een nieuwe oprit te laten aanleggen. Op tegeljacht dus bij lokale bedrijven en daar leerde ik hoe belangrijk Direct Mail is voor ‘kleine’, lokale ondernemers. Wij stapten immers binnen bij een tegelhandelaar die actief gebruik maakt van Direct Mail : VM Tegels uit Oostkamp. Een lokale speler die moet opboksen tegen de grote ketens en bouwondernemingen. Maar wie niet sterk is moet slim zijn. En VM Tegels is slim.  

 

De strategie

In de showroom van VM Tegels spelen data de hoofdrol. De adviseur maakt een datafiche waarin alle belangrijke gegevens voor de opvolging staan. Uiteraard onze NAW-gegevens, maar ook onze koophorizon en het concurrentieveld worden in kaart gebracht. Die data zijn de toegangspoort om op het juiste moment van het beslissingsproces in de brievenbus te vallen.  

 

De communicatie

Wat gebeurt er met die data?

  • Enkele dagen na ons bezoek zat er een postkaart in de bus. Met een handgeschreven boodschap om ons te bedanken voor de interesse. Geen sales pitch maar puur relationeel.
  • Een aantal weken later komt er een tweede mailing. Met een voorzichtige peiling naar de stand van zaken en met de vraag of we nog meer informatie willen.
  • De derde en laatste boodschap is een commercieel aanbod: 50 euro extra korting en dit naar aanleiding van de koopdagen.

kaart

kaart

kaart

 

Wat doet VM Tegels hier prima: het volgt onze customer journey nauwlettend en grijpt op de juiste momenten in. Wat doet het slim: VM Tegels beseft dat we over zo’n grote uitgave even moeten nadenken en pusht ons dus niet. VM Tegels blijft dus top of mind tijdens onze beslissingsfase en dat trekt prospecten sneller over de streep.  

 

De resultaten

VM Tegels kreeg onze bestelling ter waarde van ettelijke duizenden euro’s. Met als investering: drie Direct Mails en een eenvoudige database. Kortom, kleinschalige Direct Mail heeft effect als de klant en zijn beslissingsproces het uitgangspunt is.  

Gerelateerde artikelen

# Bouw - Renovatie - DIY
Duurzaam én populair, Ikea ging ervoor
Durable et populaire, Ikea l'a réalisé avec son catalogue
3 augustus 2020
- 7 Minuten leestijd
Durable et populaire, Ikea l'a réalisé avec son catalogue
Maak nieuwe klanten van bestaande klanten: tips voor cross- en upselling
Maak nieuwe klanten van bestaande klanten: tips voor cross- en upselling
23 mei 2019
- 7 Minuten leestijd
Maak nieuwe klanten van bestaande klanten: tips voor cross- en upselling
# Automobiel, # Bouw - Renovatie - DIY, # Retail, # Telco
In-Home Advertising 'meets' technologie: 5 innovatieve cases
technology-direct-mail-innovation
3 mei 2019
- 7 Minuten leestijd
technology-direct-mail-innovation
# Bouw - Renovatie - DIY, # Mode, # Bank & Verzekeringen, # FMCG
Nieuwe klanten aantrekken met In-Home Advertising: 4 succesvolle campagnes
Attirer de nouveaux clients avec le In-Home Advertising : 4 campagnes réussies
24 april 2019
- 7 Minuten leestijd
Attirer de nouveaux clients avec le In-Home Advertising : 4 campagnes réussies
# Bouw - Renovatie - DIY
The medium is the message, applied to Direct Mail
Webp
5 september 2018
- 7 Minuten leestijd
Webp