Elke week duiken er nieuwe onderzoeksresultaten op over millennials, de generatie geboren tussen 1981 en 1995. Ze zijn en denken anders dan de generatie voor hen. Dat stelt adverteerders voor uitdagingen: hoe communiceer je het best? Wanneer? En via welke kanalen? Onze Media Expert, Tatjana Raman, deelt haar insights in dit artikel.
Profiel
Bijna één op de drie mensen is een millennial.
- Quasi altijd geconnecteerd.
- Experten in uitstellen.
- Prijsbewust.
- En echte productexperten.
Privé en werk zijn sterk met elkaar verweven. Een huis kopen stellen ze uit, omdat het in Hotel Mama best gezellig blijft. Hun prijsbewustzijn hebben ze meegekregen van hun ouders, de babyboomers. En over producten moet je ze niets wijsmaken: ze zoeken dingen online op, gaan te rade bij vrienden en in de winkel zijn ze vaak beter op de hoogte dan de verkopers.
Strategie
Millennials trek je vooral aan door een beleving te creëren: zorg dat het leuk winkelen is, laat ze een game uittesten vóór ze het kopen, voeg een spelelement toe aan je Direct Mail. En kies voor omnichannel: millennials willen online én offline dezelfde ervaring hebben. Daarom lanceerde Zalando zijn pop-upstore. En damesmerk Kate Spade zette in New York schermen in de etalage zodat je je kleren ook ’s nachts kunt kopen als je er langs loopt. En vooral moet je voor millennials hyperpersoonlijk te werk gaan. Het mooiste voorbeeld vind ik Suitsupply: je kunt je maatpak wel online bestellen, maar je krijgt daar de service bij die je van de winkel kent. Vragen kun je whatsappen, je kunt foto’s doorsturen, omnichannel troef.
Mooi meegenomen: uit een recente studie van GfK blijkt dat 69 procent van de millennials nieuwsgierig is naar wat er in hun brievenbus zit. In Sparkle 8 zitten dan ook mooie voorbeelden van hoe je met Direct Mail, In-Home Advertising, waaronder Direct Mail en door-to-door, merkliefde en merkvoorkeur bij millennials naar een hoger niveau kunt tillen. Succes ermee!