Je boodschap onder de ogen brengen van miljoenen landgenoten of net een groot aantal mensen bereiken in een handvol gemeenten: nu adverteerders beroep kunnen doen op de strategisch geplaatste digitale schermen in de meer dan 430 postkantoren, zijn dat niet langer verre dromen.
Digitale advertentieschermen zijn en blijven een doeltreffend kanaal om informatie te verspreiden, diensten te promoten of eenmalige acties onder de aandacht te brengen. Maar niet alleen in het straatbeeld duiken ze vaak op en halen ze hoge bereikcijfers. Ook op drukke locaties als winkelcentra, ziekenhuizen en toeristische informatiepunten kom je displays met reclame tegen. Logisch, want door de grote circulatie aan bezoekers verzamelen adverteerders er heel wat contactmomenten.
Met de traditionele digitale affichagenetwerken spreek je veel mensen aan, maar kan het niet nóg beter? Ambitieuze merken en creatieve bureaus zijn constant op zoek naar een optimalisering van hun campagnes en een maximaal rendement. Hen kan een nieuw media-aanbod met tientallen miljoenen contacten per jaar, verspreid over het hele land, ongetwijfeld bekoren.
Uniek netwerk
Waar het populaire grootbedrijf droomt van het uitrollen van een marketingcampagne tot in elke uithoek van het land en voor een miljoenenpubliek, mikt de lokale familiale onderneming misschien eerder op een kwalitatieve campagne op regionaal niveau. Via een media-aanbod bijna alle gemeenten van ons land beslaat, en zo qua publieksprofiel de gehele Belgische populatie benadert, is er voor ieder wat wils.
Met 656 kantoren en meer dan 32 miljoen contacten per jaar beschikt bpost over het meest uitgebreide netwerk van het land, inclusief het meest uitgebreide netwerk aan digitale schermen. In zowat elk kantoor zijn ze te vinden, op strategische plekken in de buurt van de loketten. En dat immens marketingpotentieel staat voortaan open voor adverteerders die uit zijn op impactvolle campagnes voor een brede dan wel scherp omlijnde doelgroep.
Spots van 15 seconden
Zowel private als publieke adverteerders kunnen hun digitale advertenties nu uitzenden in de drukke bpost-kantoren. Als ze daarbij opteren voor een geografische selectie, kunnen ze rekenen op een optimale targeting.
De campagnes op de schermen in de postkantoren hebben een standaardduur van twee weken. Elke reclamespot duurt vijftien seconden en wordt uitgezonden in een loop van twee minuten. Dat gebeurt tijdens de openingsuren en in 82% van de kantoren dus ook op zaterdagochtend.
Meer informatie over prijzen, technische instructies voor de levering van materialen en de algemene voorwaarden raadpleeg je op https://www.bpost.be/nl/out-of-home-reclame
Combinatie van digitaal en analoog
En er is nog meer, want merken krijgen de kans om een mooie symbiose tussen digitale en analoge marketing te laten ontstaan. Het is immers ook mogelijk om mee te nemen folders binnen handbereik uit te stallen aan de balies. De digitale advertenties trekken dan de aandacht, terwijl je de aanvullende informatie in detail meegeeft op papier.