

Zo check je of je voldoet aan de technische voorwaarden
Voor je online advertenties opzet, moet je enkele technische zaken in orde brengen.
1. Installeer een Facebook-pixel 
Een Facebook-pixel is een stukje code op je website waarmee je:
✅ Advertentieprestaties meet
✅ Bezoekers retarget voor latere advertenties
✅ Conversies optimaliseert
Je kan de pixel eenvoudig instellen via de handleiding van Facebook.
2. Zet Google Analytics en Tag Manager op 
Met Google Analytics krijg je inzicht in je bezoekers en advertentieprestaties.
Wil je nog gedetailleerdere data? Gebruik dan Google Tag Manager om acties op je website bij te houden, zoals klikken en aankopen.
3. Google Analytics Academy
Kan je wat extra initiatie gebruiken bij het instellen en instaleren van de Google parameters op je website? Google biedt jou hun Google Analytics Academy-cursussen aan, waar je onmiddellijk mee aan de slag kan gaan.
TIP: Zorg dat je de juiste tracking instelt voor betere advertentiestrategieën.
4. Offline adverteren
Wil je naast je digitale campagnes je klanten ook via de analoge weg bereiken zoals via een Direct Mailing of een Huis-aan-Huis folder? Check dan de technische voorwaarden van formaat en afgifte in onze Masspostgids.

👉 Lees ook:
📌 Zo bepaal je het marketingbudget voor je webshop
📌 Stel de juiste doelen voor je marketingcampagne
📌 Stap voor stap naar een geslaagde advertentie
📢 SEO maakt je webshop beter vindbaar in Google
Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig tips en tricks.

Gerelateerde artikelen









