Het geheim van een succesvolle webshop? Tevreden klanten! Bij bpost vind je logistieke oplossingen die het je klant, maar ook jezelf makkelijk maken. Benieuwd wat wij voor je kunnen doen?

Bespreek het met een van onze experten
Studio Lala Party items
22 augustus 2024 - 5 Minuten leestijd

Logo Studio Lala“Wij verkopen geen feestartikelen, maar pretoogjes”, klinkt het wel eens bij Studio Lala. De webwinkel belooft zijn klanten een optimale service en kan daarbij rekenen op de logistieke ondersteuning van bpost. Dankzij het Recurrent Collect-contract en de Shipping Manager loopt alles op wieltjes.

Studio Lala is een in 2015 opgerichte webshop die zich specialiseert in nichefeestartikelen, van ballonnen en slingers tot bakbenodigdheden en tafelaankleding. Met jaarlijks zo’n tienduizend verstuurde pakketjes is Studio Lala op korte tijd uitgegroeid tot een gevestigde waarde en zelfs de grootste speler in zijn genre in Vlaanderen.

 

Een uitgekiend logistiek systeem

De keuze voor bpost als logistieke partner, zowel voor de verzendingen in eigen land als voor die naar onze noorderburen, noemt bezielster Ine Brands geen toeval. “Wij gaan voor snelheid, niet alleen in ons eigen pickingproces maar ook naar de klant toe. Dat lukt enkel als je over een heel sterk logistiek systeem beschikt. Dankzij de integratie van het online verzendingsplatform Shipping Manager op onze website worden de labels met klantgegevens automatisch uitgeprint en loopt alles op wieltjes.”

Wanneer ze een bestelling plaatsen, kunnen mensen kiezen uit verschillende leveringsmethoden: aan huis, in een afhaalpunt, in een pakjesautomaat of in het magazijn van Studio Lala in Hasselt. “Al die opties worden via de geïntegreerde software voorgeschoteld aan de klant en nadien duidelijk gecommuniceerd met ons systeem, zodat wij weten wat we moeten doen.” Het is software die bovendien regelmatig geüpgraded wordt. “Zo evolueert bpost mee met je webshop en de groei van je bedrijf”, klinkt het.

 

 

Beloften waarmaken

Betrouwbaarheid is een sleutelwoord, vindt Ine. “Wat wij beloven aan onze klanten, snelle zendingen dus, moet de pakjesdienst mee waarmaken. Je moet op je logistieke partner kunnen bouwen, en dat is naar mijn aanvoelen echt wel het geval bij bpost.”

De pakketjes met feestartikelen gaan de deur uit op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag. Belgische klanten die hun bestelling vóór het middaguur plaatsen, kunnen erop rekenen dat de gegeerde ballonslingers, decoratie of verkleedsets de volgende dag toekomen. “Onze volgende dag in huis-service is 99% van de tijd geen loze belofte. Vorige maand bedroeg de succesratio zelfs 100%.”

 

Gemakkelijk en duurzaam

Dat Studio Lala zo’n vlotte service kan garanderen, dankt het ook aan de vaste ophaalmomenten via het contract Recurrent Collect. “We kunnen er vanop aan dat Cindy elke dag op hetzelfde moment langskomt om de pakjes op te halen. Dit contract gingen we aan toen de volumes te groot werden om alles zelf naar een postpunt te vervoeren – al moeten we stillaan uitkijken naar Recurrent Collect All-In, nu ruim meer dan de voorziene 2.500 bestellingen per jaar verwerken.”

Ine Brands is vol lof over de formule. “Je moet zelf de verplaatsingen niet maken en je weet ook telkens zeker dat de bestellingen goed op weg zijn naar de klant. De duidelijke timing maakt het bovendien mogelijk om indien gewenst lastminute nog een item toe te voegen aan een pakket. Op die manier ontzorgt bpost ons én de klant.”

Bij de lancering van een nieuw product, in de aanloop naar een feestdag of bij een grote bestelling van een B2B-klant kan Ine gemakkelijk extra ophaalcapaciteit aanvragen. Ook dat noemt ze een grote troef, net als de vaste facturen en het ecologische karakter van het systeem. “Er is uiteraard de elektrische fleet, maar ook de efficiëntie van de ophaalregeling speelt een grote rol. Belangrijk, want aan duurzaamheid moet iedereen z’n steentje bijdragen.”


Laat je pakjes ophalen >

 

 

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig tips en tricks.

Gerelateerde artikelen

E-commerce, Klantendienst, Logistiek
Nieuwe wet: webshops moeten minstens twee leveringsopties aanbieden
parcel locker bpost
22 augustus 2024
- 3 Minuten leestijd
parcel locker bpost
E-commerce, Internationaal, Logistiek
Plutosport (NL) kiest voor de logistieke nummer één van België
Richard Bakker _ Pluto Sport works with bpost
14 juni 2024
Richard Bakker _ Pluto Sport works with bpost
E-commerce, bpost product, Logistiek
BBODY, deelt haar gezonde kijk op de nieuwe pakjesophaling
Recurrent Collect-All-In used by BBody
12 juni 2024
Recurrent Collect-All-In used by BBody
E-commerce, Duurzaam, bpost product
“Duurzame e-business en klantentevredenheid gaan hand in hand”
Katrien Spilliaert- Keynote Becom Summit '24
6 juni 2024
Katrien Spilliaert- Keynote Becom Summit '24
Logistiek, Klantendienst, E-commerce
Pazzox vertelt hoe een vertrouwde carrier een positieve aankoopbeleving inleidt
online pharmacy Pazzox
13 maart 2024
online pharmacy Pazzox