Hoe kan bpost webshops een handje helpen? We praten erover met Marie Ceulemans, oprichtster van Ma Bulle. Ze richtte haar eigen verzorgingslijn op in volle coronacrisis. Stapje voor stapje slaagde ze erin om haar activiteiten uit te breiden. Dankzij de hulp van bpost.
Het bedrijf Ma Bulle maakt en verkoopt verzorgingsproducten. Het huidige gamma bestaat uit verschillende soorten zepen, een shampoo en een balsem. Hoe Ma Bulle zich van andere verzorgingsmerken onderscheidt? Het gebruikt bijna uitsluitend biologische grondstoffen. Bovendien komen ze uit Europa en niet helemaal van de andere kant van de aardbol.
Dag Marie. Ma Bulle biedt een lokale en biologische verzorgingslijn. Wat gaf jou een duw in de rug om je eigen merk op te richten?
Verzorgingsproducten interesseerden me altijd al, maar de vele industriële producten bevielen me niet meer. Toen ik zag waar deze producten werden gemaakt en welke bestanddelen werden gebruikt, vroeg ik me af of dit niet veel beter zou kunnen. De grootste uitdaging voor Ma Bulle is dus om een gamma te ontwikkelen op basis van zo lokaal en biologisch mogelijke ingrediënten. Karité- en cacaoboter vervang ik bijvoorbeeld door Belgische plantaardige oliën en door olijfolie van een Spaanse coöperatie. Zo ontstaat er een veel kortere keten.
Welke klanten trekt Ma Bulle aan?
De klanten van Ma Bulle hebben een hart voor lokale producten. Ik verkoop zowel aan particuliere klanten als aan bedrijven, vooral aan apotheken, biologische drogisterijen en winkels die in bulk verkopen. B2C-klanten kopen vooral online in mijn webshop. Voor de levering van deze bestellingen kan ik rekenen op bpost.
Je doet een beroep op bpost om de bestellingen aan je klanten te leveren. Waarom koos je voor bpost en hoe verloopt deze samenwerking?
bpost biedt een geweldige levering. Onze samenwerking verloopt vlekkeloos: er is nog nooit een pakje verloren gegaan. De uitstekende service reikt zelfs verder dan leveringen alleen. Als je de pakjes niet zelf naar een PakjesPunt kan brengen, kan je een afhaling aan huis vragen. Mijn echtgenoot heeft ook een webshop en gebruikte deze service al vaker. Het is echt heel praktisch.
Wat zijn de troeven van bpost?
Volgens mij zijn dat hun snelle, efficiënte leveringen. Bovendien ben ik zeer tevreden over Track & Trace. Hiermee kunnen zowel de klant als de verkoper de levering van een pakje gemakkelijk volgen.
Wat zijn je plannen voor de toekomst en hoe kan bpost je daarbij helpen?
Ik wil niet investeren in een fysieke winkel. Ik ga me vooral toeleggen op de uitbreiding van mijn onlineverkoop. Ik ben nu al supertevreden over de online verzendtool. Zodra ik meer verkoop, kan ik de toepassing Shipping Manager aan mijn webshop toevoegen. Dat zou me enorm veel tijd besparen, want hiermee kan je zo goed als volledig automatisch verzendetiketten maken.
Heb je tips voor andere webshops?
Ik vind het belangrijk om je merk in de kijker te zetten. Je moet investeren in zichtbaarheid. Hoe sneller je producten worden herkend, hoe meer je verkoopt. Kanalen zoals Facebook, Instagram … vragen heel wat tijd, maar zijn onmisbaar voor je marketing. Daarom ga ik ook bloggen. Door meer informatie en tips te geven, hoop ik klanten te overtuigen. En uiteraard maakt een samenwerking met een betrouwbare pakjesdienst als bpost alles nog gemakkelijker voor een online ondernemer!
Tijd winnen als online ondernemer? Ontdek wat de online verzendtool voor jou kan betekenen.
Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig tips en tricks.