Het geheim van een succesvolle webshop? Tevreden klanten! Bij bpost vind je logistieke oplossingen die het je klant, maar ook jezelf makkelijk maken. Benieuwd wat wij voor je kunnen doen?

Bespreek het met een van onze experten
Headers_19_Swing_Group_720x552px.jpg
27 september 2018 - 2 Minuten leestijd

Wie via een e-catalogus tal van pakketten en cadeaubonnen verstuurt over heel België, kan maar beter zorgen dat de zendingen op tijd en op de juiste plaats aankomen. Gunther Everaert, managing director bij SwingGroup, heeft zo zijn redenen om die taak over te laten aan bpost.

 

swingGroup-750x420_0.jpg

 

Het is een interessant business model dat Gunther Everaert enkele jaren geleden uitdokterde. Waarom niet een incentive-programma, waarmee een bedrijf medewerkers of klanten kan belonen, koppelen aan een e-catalogus? De klant of medewerker verzamelt punten, die hij online op zijn beveiligde, gepersonaliseerde webpagina kan bijhouden en inruilen tegen een cadeaubon. Eén klik van de muis en de in een leuk doosje verpakte cadeaubon is al onderweg. Everaert zag brood in het idee en SwingGift was geboren.

 

Keurig op tijd

Intussen zijn we enkele jaren verder. SwingGift is uitgegroeid tot een succesformule. Een online klantenbindingsprogramma kan echter niet zonder een betrouwbare partij die de levering aan huis voor haar rekening neemt. Hiervoor vond Everaert, na wat omwegen, uiteindelijk een partner in bpost. “Ik zal niet verhullen dat we eerst enkele andere pistes hebben bewandeld. Na een minder geslaagde samenwerking met een distributiefirma, besloten we in zee te gaan met bpost. We hebben het ons nog geen moment beklaagd: zowat al onze pakketten komen keurig op tijd aan.”

 

We hebben een goede band met de medewerkers van bpost. Dat menselijke aspect is net zo belangrijk.

Gunther Everaert, Managing Director bij SwingGroup


De stipte aflevering – Everaert schat de graad van accuraatheid op 99% – is niet de enige manier waarop bpost zich onderscheidt. “We hechten ook veel belang aan de verpakking – de klant heeft de keuze uit een twaalftal kleurrijke themadoosjes. Sinds we met bpost werken, komen deze doosjes niet meer beschadigd of doorweekt aan op hun bestemming – dat was vroeger wel eens anders.”

 

Van B2B nu ook naar B2C

SwingGift is de kinderziektes intussen ontgroeid. Wat niet werkt, gaat eruit, wat nieuw gebeurt of goed werkt, komt vooraan in het aanbod. “En bpost levert goed werk”, vult Everaert aan. “De prijs is competitief. En het gebeurt erg zelden dat een pakket verloren gaat. Tot slot hebben we met de medewerkster van bpost die hier steeds rond 15.30 uur langskomt voor de ophaling een goede band. Dat menselijke aspect is net zo belangrijk.”

 

Pakketten gaan nauwelijks verloren en worden tijdig geleverd. Belangrijk, want dit is een emotionele bestelling waarop de eindklant echt zit te wachten.

Gunther Everaert, Managing Director bij SwingGroup


Aanvankelijk werd SwingGift gelanceerd in een B2Bomgeving, al opende het bedrijf intussen ook de deur richting particulieren. Ook zij kunnen via de website eenvoudigweg een cadeaubon bestellen, of deze in de brievenbus van vrienden laten deponeren, inclusief een persoonlijke boodschap. En wat in België werkt, werkt misschien ook in het buitenland? “Ondertussen zijn we ook al een paar jaar in Nederland actief. Een goed idee laat zich immers niet beperken door landsgrenzen. Ons cadeaubonnen-aanbod wordt door partners vlot geïntegreerd in globale motivatieprogramma’s van multinationals. Een zeer eenvoudige manier om hun medewerkers of relaties in de Benelux te prikkelen met het juiste geschenk op het juiste moment.”

 

Overweegt u een toekomstige samenwerking?

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig tips en tricks.

Gerelateerde artikelen

Tips, Marketing, E-commerce, Logistiek
bpost zet alles op alles voor zorgeloze én magische feesten
EOY Campaign
30 oktober 2024
- 4 Minuten leestijd
EOY Campaign
Tips, E-commerce, Webshop
Hoe verpak ik mijn pakjes op de juiste manier?
packaging parcels
24 oktober 2024
- 2 Minuten leestijd
packaging parcels
E-commerce, Tips, Verkopen
Je klantervaring nóg verbeteren? Optimaliseer je logistieke processen
Happy Customer bpost
24 oktober 2024
- 2 Minuten leestijd
Happy Customer bpost
Tips, E-commerce
Zorgeloos de feestpiek aanvatten dankzij deze 4 tips
parcel distribution center bpost
24 oktober 2024
- 2 Minuten leestijd
parcel distribution center bpost
E-commerce, Klantendienst, Logistiek
Nieuwe wet: webshops moeten minstens twee leveringsopties aanbieden
parcel locker bpost
22 augustus 2024
- 3 Minuten leestijd
parcel locker bpost