Het geheim van een succesvolle webshop? Tevreden klanten! Bij bpost vind je logistieke oplossingen die het je klant, maar ook jezelf makkelijk maken. Benieuwd wat wij voor je kunnen doen?

Bespreek het met een van onze experten
Zalando
22 augustus 2022 - 4 Minuten leestijd

Je producten (ook) via een online marktplaats verkopen kan je business enorm boosten, omdat je een groter bereik hebt. Maar hoe ga je het best te werk om zoveel mogelijk resultaat te behalen? Wij geven je drie belangrijke tips, zodat je weloverwogen aan de slag kan.

 

Zalando

 

Ook voor lokale retailers is online verkopen een evidentie geworden. Dat kan zowel via een eigen webshop als via grote spelers. Wat zijn de voordelen om als lokale speler via zo’n marktplaats te verkopen? Eenvoudig gezegd bereik je meer potentiële klanten, die nooit naar je winkel of minder snel bij je eigen webshop terecht zouden komen. Uiteraard betaal je een commissie op je verkoop, maar daar staat dan weer tegenover dat je geen huur moet betalen voor een extra locatie.

Overweeg je om in zee te gaan met een markplaats? Ontdek dan aan de hand van onze tips waar je het best rekening mee houdt.

 

Kies de juiste marktplaats

De ene marktplaats verkoopt zowat alles aan iedereen, de ander heeft een specifiek assortiment voor een afgelijnde doelgroep, nationaal of internationaal. Kies een marktplaats die een aanvulling biedt op wat je met je eigen webshop al bereikt, en die een uitstraling heeft die matcht met jouw productaanbod. Uiteraard heeft ook elke marktplaats zijn eigen voorwaarden en commissieregeling.

 

Denk goed na over de prijs

Denk goed na over de prijs van je producten, en laat je niet te snel verleiden tot een te lage prijszetting omdat gelijkaardige producten op de marktplaats lager geprijsd zijn. Jij bepaalt wat je product waard is in functie van de kwaliteit, gebruiksgemak, esthetiek, de service die je biedt enz.

 

Zalando

 

Investeer in een professionele productpresentatie

Je producten hebben op een marktplaats een groter bereik, maar ze moeten natuurlijk wel concurreren met een heleboel andere producten die door anderen aangeboden worden. Zorg daarom voor profesionele foto’s en duidelijke productomschrijvingen, en zet de productvoordelen in de verf! Denk eraan om via je social mediakanalen naar je marktplaatsproducten te linken.

 

Zalando Connected Retail

Een goed voorbeeld van een succesvolle samenwerking tussen lokale bedrijven en een online marktplaats is Zalando Connected Retail. Via dat programma kan je als lokale retailer heel eenvoudig je producten aanbieden op een van Europa’s toonaangevende modeplatforms. Je biedt je klanten niet alleen een snelle en naadloze omnichannelervaring, je hebt ook de volledige controle over de voorraad en prijzen.


Op zoek naar nog meer inspiratie voor je online business?
Bekijk onze tips & tricks 

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig tips en tricks.

Gerelateerde artikelen

E-commerce, Klantendienst, Logistiek
Nieuwe wet: webshops moeten minstens twee leveringsopties aanbieden
parcel locker bpost
22 augustus 2024
- 3 Minuten leestijd
parcel locker bpost
E-commerce, bpost product, Logistiek
Feestwebshop Studio Lala heeft zijn logistieke zaakjes goed op orde
Studio Lala Party items
22 augustus 2024
- 5 Minuten leestijd
Studio Lala Party items
E-commerce, Internationaal, Logistiek
Plutosport (NL) kiest voor de logistieke nummer één van België
Richard Bakker _ Pluto Sport works with bpost
14 juni 2024
Richard Bakker _ Pluto Sport works with bpost
E-commerce, bpost product, Logistiek
BBODY, deelt haar gezonde kijk op de nieuwe pakjesophaling
Recurrent Collect-All-In used by BBody
12 juni 2024
Recurrent Collect-All-In used by BBody
E-commerce, Duurzaam, bpost product
“Duurzame e-business en klantentevredenheid gaan hand in hand”
Katrien Spilliaert- Keynote Becom Summit '24
6 juni 2024
Katrien Spilliaert- Keynote Becom Summit '24