bpaid
Wereldwijd veilig betalen zonder kredietkaart
- Veilig online en offline betalen
- Niet aan je bankrekening gekoppeld
- Voor iedereen in België boven 18 jaar
- Voor maar {{PriceTB.bpaid.r2c2}} per jaar
De snelste en makkelijkste manier om een bpaid te krijgen
Black Friday, Cyber Monday ... Win je shoppingbudget!
De onklopbare prijzen van Black Friday en Cyber Monday zijn geweldig. Maar het budget hebben om ervan te profiteren is nog beter! Word nu bpaid, doe mee aan onze wedstrijd ... en misschien win jij tot € 1.000 voor je aankopen met je kaart!
Shoppen met een gerust hart
Online of in jouw favoriete winkel.
Schaf een bpaidkaart aan en mis geen koopjes.Je transacties en je saldo hou je bovendien makkelijk bij in de bpaid app beschikbaar op Google Play of App Store.
Zo werkt het in 4 stappen
Waarom bpaid en geen kredietkaart?
Beperk online risico's
Weinig vertrouwen in een website of bang voor phishing?
Met bpaid zijn de risico's beperkt tot het bedrag dat je hebt opgeladen.
Wereldwijd aanvaard
bpaid is een prepaid Mastercard en wordt wereldwijd aanvaard.
Online en offline, net als een gewone Mastercard.
Bepaal zelf je budget
Met een kredietkaart bestaat het gevaar dat je meer koopt dan gepland.
Met een prepaid betaalkaart als bpaid bepaal je eerst je budget en geef je dan pas uit.
Misschien heb je deze vragen nog
Staat je geannuleerde aankoop in het My bpaid-portaal onder ‘Transacties in behandeling’, dan heeft de verkoper je betaling geblokkeerd of gereserveerd. Zo is hij zeker dat hij bij een annulering een deel van de kosten kan terugvorderen. Dat gebeurt als je bijvoorbeeld een hotelkamer of huurauto reserveert. Deze blokkering verdwijnt automatisch binnen de 30 dagen. Hierna komt het bedrag automatisch terug vrij.
Duurt het langer dan 30 dagen, dan kan je een deblokkering van dit gereserveerde bedrag aanvragen. Volg daarvoor deze stappen:
- Neem contact op met de verkoper en vraag naar:
- een autorisatiecode (dit is een code (uit 5 of 6 letters/cijfers) die aangeeft dat er een geldoverdracht is gebeurd van een rekening)
- een bevestigingsbericht waarmee de verkoper akkoord gaat om het bedrag terug vrij te maken. (Dit kan bv. een e-mail zijn)
- Nadat je de autorisatiecode en het bevestigingsbericht hebt ontvangen, kan je online het bedrag laten deblokkeren. Dit kan je ook via de My bpaid-app of de My bpaid-website.
Je herlaadt je bpaidkaart op 3 manieren:
Kosten | Wanneer op je kaart? | Welke kaart kan je herladen? | |
---|---|---|---|
bpaid-app | Gratis | Direct | Alleen je eigen bpaidkaart |
Overschrijving of doorlopende opdracht | Gratis |
| Je eigen bpaidkaart en die van iemand anders |
In een Postkantoor of PostPunt | € 3,5 per herlaadbeurt | Direct | Je eigen bpaidkaart en die van iemand anders |
Je kan geen geld overzetten van de ene naar de andere bpaidkaart. Ook kan je je loon niet laten storten op je bpaidkaart.
Je bpaidkaart herladen via de bpaid-app
Ga in de app naar ‘Kaart beheren’.
- Kies voor ‘Herladen’.
- Klik op ‘Onmiddellijk herladen’.
- Vul het bedrag in tussen € 10 en € 2500.
- Betaal met je Payconiq-app of de gegevens van je bankrekening.
1.
2.
3.
4.
5.
Je bpaidkaart herladen via een overschrijving of doorlopende opdracht
Je bpaidkaart herladen met een overschrijving doe je zo:
- Kies een bedrag tussen € 10 en € 2500.
- Schrijf het bedrag over op BE63000325998408.
- Vermeld ‘bpost bpaid’ als begunstigde.
- Gebruik de 12 cijfers van de identificatiecode als gestructureerde mededeling. Die code (100/____/____) staat op de achterkant van je bpaidkaart.
Je kan ook geld overschrijven van een buitenlandse rekening. Het geld staat dan 5 tot 10 dagen later op je bpaidkaart.
Je bpaidkaart herladen in een Postkantoor of PostPunt
Je bpaidkaart herladen met een poststorting aan het loket doe je zo:
- Ga naar een Postkantoor of PostPunt in je buurt.
- Betaal contant of met je betaalkaart: kies een bedrag tussen € 10 en € 2500.
- Dat bedrag staat direct op je bpaidkaart.
Wat als het bedrag niet op je bpaidkaart komt?
Herlaad je in een Postkantoor of PostPunt of via de bpaid-app? Dan staat het geld direct op je bpaidkaart. Met een overschrijving komt het bedrag binnen de 3 dagen op je rekening.
Is dat niet het geval? Bel dan onze klantendienst op 02 278 50 43:
- Maandag-vrijdag: tussen 8 en 12.30 uur of tussen 13 en 18 uur
- Zaterdag: tussen 9 en 13 uur
Je kan het saldo van je bpaidkaart op 4 manieren bekijken:
- Download de gratis My bpaid-app en log in met je e-mailadres.
- Log in via het My bpaid-portaal en kies de kaart waarvan je het saldo wil bekijken.
- Bel onze klantendienst en druk toets 1 in. Toets daarna de 12-cijferige identificatiecode (BIC, 100/xxxx/xxxxx) in die op de achterkant van je kaart staat.
- Stuur een sms naar 3322 (€ 0,50 per verstuurde en ontvangen sms) met de 12-cijferige identificatiecode op de achterkant van je kaart. Binnen enkele minuten krijg je een sms met het saldo van je kaart. Gebruik altijd het gsm-nummer waarmee je je bpaidkaart hebt geactiveerd.
Je kan je saldo niet opvragen aan een geldautomaat of in een Postkantoor of PostPunt.
Steeds meer webshops en e-commerce websites maken gebruiken van de Mastercard Identity Check beveiligingstechnologie voor online betalingen. Je kan deze beveiliging herkennen aan volgende logo:
Naast de gegevens die je gewoonlijk ingeeft bij een online betaling zal je een extra verificatiemethode moeten kiezen:
Via sms en wachtwoord. Bij de beveiliging van je kaart heb je een wachtwoord aangemaakt. Bij deze methode ontvang je een sms met verificatiecode die je samen met het wachtwoord invoert.
Via de My bpaid-app. Is je bpaidkaart beveiligd met een mPIN, dan ontvang je een notificatie op je smartphone die de My bpaid-app opent. Voer de gevraagde mPIN-code in (of gebruik face ID of de vingerafdrukscanner) om de betaling uit te voeren.
Om je transactie af te ronden, ga je terug naar de site van de handelaar en bevestig je je aankoop.
Is je kaart nog niet beveiligd met Mastercard Identity Check?
Het duurt meestal 3 werkdagen om je kaart te herladen, uitzonderlijk 5 dagen. Als het bedrag na 5 werkdagen nog niet op je kaart staat, kunnen er 2 mogelijkheden zijn:
- Je hebt de 12 cijfers van de identificatiecode op de achterkant van je kaart (100/xxxx/xxxxx) niet ingevuld bij de gestructureerde mededeling.
- Je zit over je herlaadlimiet (minimum €10, maximum €2.500 per herlading of maximum € 8.000 per jaar)
We storten het bedrag dan binnen de 10 werkdagen terug op je rekening.