Het leveringsadres van mijn pakje is verkeerd. Wat nu?
Het adres dat je terugvindt via Track & Trace, de aankondigingsmail of in de My bpost app is gebaseerd op het adres dat de afzender aan bpost heeft gecommuniceerd.
Het adres is niet mijn huidige adres
Jammer genoeg kunnen we het niet wijzigen. De zending zal op het vermelde adres worden geleverd. Kijk na of je profielgegevens up-to-date zijn in de webshop waar je hebt besteld.
Het adres is fout of onvolledig
Merk je dat het leveringsadres fout of onvolledig is, dan kan je dit in sommige gevallen nog wijzigen via de My bpost app of via Track & Trace. Op voorwaarde dat:
- Je pakje is nog niet in ons sorteercentrum aangekomen.
- Het juiste adres heeft dezelfde postcode als het foute adres.
- Het leveringsadres is een thuisadres en geen adres van een Afhaalpunt.
- Je pakje verzonden is vanuit België.
Tip: kijk ook altijd even na of je adresgegevens up-to-date zijn in de webshop waar je hebt besteld.
Ik kan het adres niet (meer) wijzigen
Geen zorgen, wanneer je zending onderweg is voor levering, wordt aan onze postbodes gevraagd om het adres te vergelijken met het adres dat op het verzendetiket is gedrukt.
Als we het adres niet vinden of niet kunnen matchen, dan sturen we je zending terug naar de afzender. Je wordt daarvan verwittigd via Track & Trace en in de My bpost app. Neem in dit geval contact op met de afzender om te bepalen welke stappen er moeten worden genomen.
Mijn zending komt van buiten de EU
Als je tijdens de invoerprocedure een verkeerd adres ziet en een uitnodiging tot betaling van de invoerkosten ontvangt, kan je de zending best weigeren. We kunnen namelijk niet garanderen dat de zending correct wordt geleverd en je kan de invoerkosten niet terugkrijgen.
Neem contact met ons op.
Maandag - vrijdag :
8.00 – 12.30
13.00 – 17.30
Zonaal tarief. Wachttijd varieert.