Er is een bedrag op mijn bpaidkaart gereserveerd. Hoe krijg ik het bedrag weer vrij?

Waarom reserveert een verkoper geld op je bpaidkaart?

Als je een hotel of huurauto boekt, tankt of iets online bestelt, kan de verkoper dat bedrag reserveren of bevriezen op je bpaidkaart. Op het bpaid-portaal en in de bpaid-app vind je het terug onder ‘Transacties in behandeling’. Zo is de verkoper zeker dat er genoeg geld op je bpaidkaart staat om je aankoop te betalen. Hij heeft wettelijk het recht om dat te doen.

  • Gaat de verkoop door? Dan gaat dat gereserveerde bedrag van je bpaidkaart.
  • Gaat de aankoop niet door? Dan komt dat gereserveerde bedrag automatisch weer vrij binnen de 30 dagen.
  • Gaat de aankoop niet door en is het bedrag na 30 dagen nog altijd gereserveerd?

Hoe krijg je een gereserveerd bedrag weer vrij?

  • Vraag aan de handelaar:
    • Een autorisatiecode: die bestaat uit 5 of 6 cijfers.
    • Een verklaring van de verkoper waarin die ermee akkoord gaat om het bedrag weer vrij te maken. Dat kan een bericht in een e-mail zijn.
  • Ga naar het formulier ‘Een gereserveerd bedrag van mijn bpaidkaart vrijmaken’.
  • Vul eerst je kaartnummer in. Vul dan de autorisatiecode in. En voeg als laatste de verklaring van de handelaar toe.
  • Het bedrag wordt dan binnen de x dagen vrijgegeven.
Geen antwoord gevonden op je vraag?

 

Neem contact met ons op.

Snel online regelen

Hou deze info klaar:

• Kaartnummer
• Autorisatiecode
• Bevestigingsbericht

Bellen

Maandag - vrijdag :
09:00 – 12:30
13:30 - 18:00

Zaterdag :
09:00 – 13:00

Zonaal tarief. Wachttijd varieert.