De iconische Defender kreeg een complete make-over, zowel qua design als technologie. Maar hoe haal je twijfelaars voor dit nieuwe concept over de streep? Zeker met in het achterhoofd dat de New Defender een hoger prijskaartje had. Land Rover UK koos voor zijn lead-generation campagne voor een Paper Mail die net zo vernieuwend én performant was als het nieuwe model Defender.
Hoge impact van Paper Mail
De technische prestaties van de New Defender zijn indrukwekkend. Hellingen tot 45° neemt de wagen moeiteloos. Dat productvoordeel sprak de, vooral mannelijke, doelgroep uiteraard sterk aan. Het werd meteen de rode draad van het creatieve concept. De vorm? Een envelop en een brochure met hoeken van 45°! Zo vestigde de vorm meteen de aandacht op het bijzondere technische kenmerk. Als je door de brochure bladerde dan kreeg je door de creatieve vorm telkens een heel ander perspectief. Hierdoor bleef de aandachtswaarde hoog: elke pagina leverde immers een nieuwe verrassing op.
Bekijk de bijzondere vorm van deze Paper Mail in de casemovie:
Een high-tech call to action
Een wagen met zo’n vooruitstrevende technologie vraagt om een call to action die net zo geavanceerd is. Land Rover koos voor een call back-button in de Paper Mail. Ook hier werd het creatieve concept mooi doorvertaald, want je moest de button in de brochure 45° draaien om hem in te drukken! Via het WND-netwerk (radiofrequentie) kwam het verzoek om een afspraak direct bij de Land Rover-dealer. Via sms volgde er meteen een bevestiging en de kennismaking met de New Defender kon beginnen.
Een verbluffende conversie
De bijzondere vorm – naast uiteraard de nieuwe wagen – had een stevige impact op de respons en conversie. Er werden 5000 Paper Mails uitgestuurd. Maar liefst 2508 prospecten gebruikten de call me back-button voor meer informatie, een offerte of een afspraak. 10% van deze leads kocht uiteindelijk een New Defender: 246 modellen werden op basis van deze creatieve en high-tech Paper Mail verkocht.
Zoekt u adressen van prospecten voor de aankoop van een wagen
of wilt u advies over de impact van speciale formaten?
Neem contact op met onze Media Experts.