Wat er ook gebeurt, bpost staat voor je klaar. Ook tijdens de drukte van de eindejaarsperiode kan je zonder zorgen ondernemen. Samen brengen we de magie bij je klanten in huis.
Magische uitdagingen, magische oplossingen. Zelfs voor de meest bijzondere bestellingen of vragen die je tijdens de feestperiode voor de kiezen krijgt, hebben onze adviseurs een oplossing op maat klaar. De bpost-experts geven graag raad over jouw verzendingen, e-commerce-aanpak en markt.
Ook tijdens de eindejaarspiek zullen je pakjes tijdig in de bus vallen bij al je klanten. Of we daar een toverstaf en een kerstmirakel voor nodig hebben? Nee, wees gerust: in aanloop naar de gezelligste maar ook drukste periode van het jaar steekt bpost een stevig tandje bij.
Proactief inspelen op seizoensgebonden pieken, jij doet het allicht ook. Op basis van de verwerkte volumes in het verleden en een voorspelling van de pakjesdrukte in 2024, verhogen we de sorteercapaciteit met maar liefst 60% tijdens de feestdagen. Daarvoor zetten we in op extra handen en werkuren, maar ook op efficiëntie en optimalisatie.
1. Efficiënt en tijdig op bestemming
We verhogen onze sorteercapaciteit door meer tijd te voorzien voor het sorteren van jouw pakjes. Daarnaast stemmen we het transportplan af op de drukte van de eindejaarsperiode. Zo komen alle zendingen efficiënt en ruim op tijd op hun bestemming terecht.
2. Vlotte levering bij onze sorteercentra
Door bij de sorteercentra extra wachtplaatsen te creëren en meer kades ‘s nachts vrij te maken, vermijden we files voor vrachtwagens. We starten vroeger met de sortering en maken bijkomende opslagplaats vrij om het grote volume aan pakjes vlot aan te kunnen. Lees ook deze 4 bijkomende tips tips voor een vlotte verzending.
3. Iedereen staat paraat
Ook dit jaar staan onze 11.000 postbodes er niet alleen voor tijdens de eindejaarspiek. Naast het extra tijdelijke personeel zullen ook meer dan 400 medewerkers van het hoofdkantoor meewerken aan een vlotte pakjesbedeling. Het hele team staat paraat om er zorgeloze, magische feesten van te maken voor jou en jouw klanten.
4. Onze ophaaldiensten blijven bij je langskomen
In de eindejaarsperiode heeft bpost aangepaste openingsuren .
- Op 1/11 (Allerheiligen), 11/11 (Wapenstilstand), 25/12 (Kerstdag) en 1/1 (Nieuwjaar) sluit bpost de deuren.
- Op 26/12 zijn de postkantoren gesloten, maar worden pakjes, kranten en brieven wel nog geleverd. Ook postpunten, pakjespunten en pakjesautomaten blijven open.
De sorteercentra en MassPost Centers blijven actief en de diensten Collect & Send, Collect & Stamp en Transport halen de zendingen zoals afgesproken bij je op.
Samen zorgen we voor een magisch eindejaar. Wat er ook gebeurt, we bezorgen zonder zorgen.
Neem contact op met onze klantendienst >
Een betere klantenervaring van jouw merk dankzij de
nieuwe functie op de bpost app
Door voor bpost te kiezen als favoriete pakjesbezorger, zal je bij je klanten vast indruk maken tijdens de feestperiode. Vanaf nu kan jouw klant namelijk via de nieuwste functie op onze app tot op de dag zelf locatie en datum van levering aanpassen. Deze flexibiliteit verhoogt de klanttevredenheid en versterkt de loyaliteit van jouw klanten aan jouw merk.
Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig tips en tricks.