Als je een webshop hebt, wil je natuurlijk zoveel mogelijk verkopen. Daarom investeer je in advertenties, ben je actief op social media en stuur je nieuwsbrieven uit. Dat zijn allemaal goede zaken. Maar heeft jouw webshop ook een blog? Nog niet? We leggen je graag uit waarom ook een blog interessant is voor jouw webshop.
Je gaat voor een hogere ranking in Google
Google houdt van blogs! Ze zorgen ervoor dat je website steeds vernieuwt en die ‘beweging’ vindt Google interessant. Je moet natuurlijk wel inzetten op relevante content voor jouw webshop. Schrijf artikels die jouw ideale klant wil lezen. Vergeet ook SEO niet: door de juiste zoektermen in je artikels te verwerken, weten zoekmachines perfect waarover je blog gaat én wordt hij hoger in de zoekresultaten weergegeven.
Je toont je als een expert in je vakgebied
Deel je kennis met je potentiële klanten en inspireer hen met tips en weetjes. In je blogposts bied je antwoorden op vragen van de lezers. Zo laat je zien dat je weet waarover je spreekt en kan je tonen hoe jouw producten een oplossing bieden. Dat wekt vertrouwen bij de lezers. En wanneer mensen hulp of producten nodig hebben, gaan ze liever naar mensen die ze vertrouwen.
Je zet producten extra in de kijker
Waarom is dat ene product steeds nummer 1 in de verkoop? Waar dient dat nieuwe product precies voor? Op je blog kan je ze een voor een onder de aandacht brengen. Vertel waarom dat ene product een meerwaarde is voor de lezer of leg uit hoe het zijn probleem kan oplossen. Voeg op het einde een link of button toe. Zo maak je het de lezers gemakkelijk om in een paar klikken het product in jouw webshop te bestellen.
Je krijgt meer bezoekers op je website
Door je blog krijgt je website meer bekendheid. Lezers komen, misschien eerder toevallig, op jouw blog terecht. Vinden ze je artikels interessant, dan klikken ze makkelijker door naar je webshop. Onderzoek wees uit dat bedrijven die maandelijks 1 of 2 artikels publiceren, meer leads ontvangen. En die kunnen dan weer leiden tot nieuwe klanten!
Artikels die inspireren, informeren, vertrouwen wekken en interessant zijn om te lezen, leiden tot meer conversie. En daar is het je natuurlijk om te doen. Je werkt aan naamsbekendheid én ontvangt zo meer klanten in je webshop. Een leuke win-win, toch?
Benieuwd hoe je webshop nog kan scoren op Google? Herbekijk onze gratis webinar >
Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig tips en tricks.