Belgen – vooral de Vlamingen dan – en Nederlanders lijken erg op elkaar. Toch zijn er verschillen tussen de twee landen. Niet alleen in taal en cultuur, maar ook in hoe we online shoppen én ons pakje willen ontvangen. Wij zetten de opvallendste verschillen op vlak van e-commerce in een infografiek.
Is het microgolf of magnetron? Confituur of jam? Zetel of bank? Vlamingen en Nederlanders zullen er anders op antwoorden. Franstalige Belgen zullen al helemaal raar opkijken. En ook als het op online shoppen en de levering – bezorging? – van hun pakje aankomt, hebben Belgen en Nederlanders hun specifieke wensen en voorkeuren.
In opdracht van bpost selecteerde onderzoeksbureau Ipsos 3006 Belgen en Nederlanders tussen 16 en 70 jaar die het afgelopen jaar minstens één online aankoop deden. Aan de hand van een online vragenlijst werd gepolst naar hun bevindingen en voorkeuren rond e-commerce. In onze infografiek zetten we enkele opvallende verschillen tussen Belgen en Nederlanders in de kijker.
Whitepaper: Speelt u al in op de voorkeuren van de Belgische en Nederlandse consument?
Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig tips en tricks.