Het geheim van een succesvolle webshop? Tevreden klanten! Bij bpost vind je logistieke oplossingen die het je klant, maar ook jezelf makkelijk maken. Benieuwd wat wij voor je kunnen doen?

Bespreek het met een van onze experten
parcel distribution center bpost
24 oktober 2024 - 2 Minuten leestijd

Ook tijdens piekmomenten als de feestdagen garandeert bpost dat je de bestelde magie tijdig en efficiënt bij je klant in huis kan brengen. Met deze tips en adviezen maak je optimaal gebruik van de opgeschroefde sorteercapaciteit.

Zéker wanneer er een drukke periode zit aan te komen, is het zaak om op logistiek vlak tot in de puntjes voorbereid te zijn. Wij zijn alvast klaar om er zorgeloze feesten van te maken en helpen je graag om de klanttevredenheid naar ongeziene hoogten te toveren.

 

1. Splits je zendingen op

sorting center bpostPakjes voorsorteren is altijd een slimme zet. Voor grotere leveringen (meer dan 400 pakjes per dag) is het voordelig om de zendingen vooraf in drie categorieën op te splitsen:

1. Manuele pakketten: deze volgen een aparte route voor een snellere verwerking

2. Meca A (Vlaanderen en Brussel) en Meca C (Wallonië en Brussel): hier splitsen we op tussen noord en zuid, wat (vooral bij drop-offs in Antwerpen, Gent en Charleroi) zorgt voor minder handelingen en een snellere verwerking

3. Internationaal/XL (indien van toepassing): deze volgen een apart traject voor een betere doorstroming

 

2. Benut onze vroege sorteercapaciteit

Feestelijke piekvolumes verwerk je best zo vroeg mogelijk. Onze sorteer- en transportcapaciteit kan optimaal worden benut als je je zendingen vóór 15.00 uur in onze sorteercentra aflevert.

 

3. Zorg ervoor dat de adressen van je klanten juist zijn

address labelDoor het adres eerst goed te controleren, zorg je dat je pakket zonder problemen en snel op de juiste plek aankomt. Geen gedoe met vertragingen of ontgoocheling bij je klant maar een directe en zorgeloze bezorging. Heb je twijfels over een bepaald adres? Laat het valideren via onze Adresvalidatie-tool.

 

4. Een correcte verpakking om tijd en waardering te winnen

Zorg dat je pakket altijd veilig en professioneel bij je klant aankomt. Een correcte en milieuvriendelijke verpakking voorkomt schade, bespaart kosten en verhoogt klanttevredenheid. Bekijk ook onze blog voor handige tips & tricks.

 


Neem contact op met onze klantendienst >

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig tips en tricks.

Gerelateerde artikelen

Tips, E-commerce, Webshop
Hoe verpak ik mijn pakjes op de juiste manier?
packaging parcels
24 oktober 2024
- 2 Minuten leestijd
packaging parcels
E-commerce, Tips, Verkopen
Je klantervaring nóg verbeteren? Optimaliseer je logistieke processen
Happy Customer bpost
24 oktober 2024
- 2 Minuten leestijd
Happy Customer bpost
Duurzaam, Tips, bpost product
Gebruik jij het CO2-neutraal label al?
CO2 neutral delivery of your mailings and parcels in Belgium
20 november 2023
- 3 Minuten leestijd
CO2 neutral delivery of your mailings and parcels in Belgium
E-commerce, Trends, Tips
Decathlon scoort met metamorfose van fysieke retailer naar omnichannelspeler
From physical retailer to omnichannel player by Sam Barakat from Decathlon
20 november 2023
- 3 Minuten leestijd
From physical retailer to omnichannel player by Sam Barakat from Decathlon
E-commerce, Trends, Tips
Het belang van convenience, prijs en duurzaamheid in e-commerce vandaag
The importance of convenience, price and sustainability in e-commerce today by Michel Defloor and Sylvia Yates of bpost
20 november 2023
- 3 Minuten leestijd
The importance of convenience, price and sustainability in e-commerce today by Michel Defloor and Sylvia Yates of bpost