De My bpost app geeft je toegang tot verschillende diensten van bpost. Je kan er onder meer je pakjes mee volgen, je leveringsvoorkeuren instellen, invoerkosten betalen …
- Je pakjes volgen via Track & Trace Je kan al je pakjes volgen in de app. Ook pakjes van andere pakjesbezorgers. De meeste pakjes van bpost komen automatisch in de app terecht. Andere pakjes kan je zelf toevoegen door de barcode van je pakje te scannen of manueel in te geven. Via statusmeldingen blijf je op de hoogte van waar je pakje is. Je kan zelf instellen voor welke pakjes je deze meldingen wil ontvangen.
- Je leveringsvoorkeuren voor pakjes instellen Via je leveringsvoorkeuren bepaal je, tot 5 minuten voor de levering, waar je pakje van bpost mag geleverd worden als je niet thuis bent:
- bij een buur naar keuze
- op een veilige plaats in of rondom je woning
- in een gekozen Afhaalpunt
Je kan ook meteen kiezen om je pakje rechtstreeks in een Afhaalpunt of Pakjesautomaat te laten leveren. - Je leveringsvoorkeuren voor aangetekende zendingen instellen Je kan in de app ook aangeven om je aangetekende zendingen meteen in je brievenbus te ontvangen. Je ontvangt dan een e-mail zodra er een aangetekende zending in je brievenbus ligt. Om deze dienst in de app te activeren heb je je identiteitskaart nodig.
- Een verzendetiket aanmaken Om een pakje te verzenden heb je een verzendetiket nodig om op je pakje te kleven. Dat kan je aanmaken en betalen in de app. Je kan het dan thuis afdrukken, of in een Postkantoor of PostPunt laten printen.
- Invoerkosten betalen Voor een pakje van buiten de EU zal je meestal invoerkosten moeten betalen. Deze kan je veilig via de My bpost app betalen.
- Een Pakjesautomaat zonder scherm openen Via onze Pakjesautomaten zonder scherm kan je een pakje verzenden, ontvangen of retourneren. Een locker openen van zo’n automaat kan je alleen via de My bpost app.