Snel verzendklaar en wereldwijd geleverd
Verzend makkelijk je pakjes
Scan de QR-code
en download de app
My bpost app: altijd zicht op al je pakjes
- Volg al je pakjes op de voet, ook die van andere bezorgers
- Wijzig je leveringsvoorkeuren in de app tot 5 min. voor de levering
- Kies voor welke pakjes je graag statusmeldingen ontvangt
Wat onze klanten zeggen
Misschien heb je deze vragen nog
Een verzendetiket aanmaken en laten afdrukken via de app doe je als volgt:
- Open de My bpost app en selecteer ‘Verzenden’ onderaan het scherm.
- Kies 'Pakje' bij Product kiezen.
- Kies de bestemming van je pakje (land).
- Vul de gegevens voor je pakje in (gewicht, verzendoptie, gegevens van de ontvanger, etc.)
- Betaal je zending eenvoudig via Bancontact (app of kaart), kredietkaart of PayPal.
- Je ontvangt je aangemaakte verzendetiket meteen in je mailbox.
- Download het verzendetiket en druk het af (als je connectie kan maken met een printer), of stuur het door naar iemand die het voor jou kan afdrukken. Je kan je etiket ook laten afdrukken in een Postkantoor of PostPunt (€ 0,75). Deze optie dien je wel aan te vinken als je je verzendetiket aanmaakt.
- Kleef je verzendetiket op je pakje en geef het af in een Postkantoor, PakjesPunt of PostPunt. Of verzend het via een Pakjesautomaat van bpost.
Er zijn verschillende manieren waarop je je verzendetiket aangemaakt in de My bpost app kan afdrukken:
- Je kan het afdrukken vanuit de app als je smartphone is gekoppeld met een printer.
- Je ontvangt na het aanmaken een e-mail met daarin het verzendetiket die je via je computer kan afdrukken. Je kan de e-mail met het verzendtetiktet ook doorsturen naar iemand die het voor jou kan printen.
- Je kan kiezen om je verzendetiket te laten printen in een Postkantoor of PostPunt (€ 0,75). Deze optie dien je wel aan te vinken als je je verzendetiket aanmaakt (laatste stap in het proces). Toon de unieke barcode die je vervolgens ontvangt in een Postkantoor of PostPunt. Een medewerker print je verzendetiket en zorgt dat je pakje goed terechtkomt.
Ja, dat kan. Via je winkelmandje kan je aanvinken om een betalingsbewijs/factuur te ontvangen. Je ontvangt je factuur dan via e-mail. Je kan in deze stap ook eenvoudig het factuuradres aanpassen indien nodig.
Hou er rekening mee dat het niet mogelijk is om een factuur aan te vragen nadat het verzendetiket is aangemaakt.