De ultieme Track & Trace-beleving

De ultieme Track & Trace-beleving

De ultieme Track & Trace-beleving

Volg al je pakjes

    Scan de QR-code via je
    smartphone camera

    Volg via de app

    Altijd zicht op je pakje

    Ontdek altijd en overal waar je pakje uithangt. En natuurlijk ook wanneer je ’t mag verwachten. Voor elk bpost-pakje krijg je een tijdslot van max. 5 uur waarbinnen het wordt geleverd.

    Volg je pakje
    Voeg een zending toe

    Volg andere pakjesbezorgers

    Verwacht je een bestelling van DPD, PostNL, GLS? Geen probleem. Via de My bpost app krijg je toegang tot trackinginfo van je favoriete pakjesbezorgers.

    Voeg een zending toe
    Personaliseer mijn pakjes

    Personaliseer en centraliseer

    ‘Verrassing voor Boris’ of ‘Broek retour’… Geef elk pakje een unieke naam en bewaar zo beter het overzicht over al je zendingen. Kies tegelijk voor welke je statusmeldingen wilt ontvangen.

    Personaliseer mijn pakjes

    Scan de QR-code
    en download de app

    My bpost app: altijd zicht op al je pakjes

    • Volg al je pakjes op de voet, ook die van andere bezorgers
    • Wijzig je leveringsvoorkeuren in de app tot 5 min. voor de levering
    • Kies voor welke pakjes je graag statusmeldingen ontvangt

    Download de app

    Wat onze klanten zeggen

    1.

    Zo makkelijk, deze app... nog nooit problemen gehad met de ontvangst van pakjes. Wel jammer dat de dichtstbijzijnde automaat zo klein is en snel vol zit. In plaats van te voet ga ik dan met de fiets😀

    2.

    Handige app. Ik kan mijn nationale en internationale pakjes volgen. Ik hoef me ook geen zorgen meer te maken over aangetekende zendingen en hoef niet meer naar een afhaalpunt als ik niet thuis ben. Met 'Teken voor mij': even de pas scannen en een foto nemen, en dan vergelijken ze deze twee. Super gemakkelijk, deze app!

    3.

    Ondanks dat ik hier lees bij de recensies, werkt deze app in realtime en worden de pakjes netjes geleverd, zelfs overhandigd. Dat kan niet gezegd worden over andere leverancier van pakjes. Ik vind dat de app zelfs een moderne uitstraling heeft, met kleuren die van het scherm afspatten. Ik begrijp niet waarom anderen veel klachten hebben, want hier werkt het uitstekend! (Je kunt zelf in de app de status vernieuwen als het niet snel genoeg gaat!!) En als ik niet thuis ben, laat ik het via de app weten zodat ik het op een later tijdstip op een afgesproken plek, bijvoorbeeld het postkantoor, kan afhalen. Zo rijden ze niet voor niets rond met mijn pakje, wat benzine uitspaart en goed is voor het milieu. Houden zo, alsjeblieft!

    4.

    Schitterend. Wat een vooruitgang. Doet echt wat dat het moet doen. 10/10

    5.

    Heel goede app. Handig ook dat je er meerdere gezinsleden in kan zetten om zo alle pakjes te kunnen volgen. Ook over de pakjes zelf uitgebreide info. Misschien dat een kleinere tijdsspanne over levering nog een mogelijkheid kan zijn in de toekomst? Alleen zo jammer dat 'mijn post' gestopt is. Wij vonden het alvast een handige extra tool.

    6.

    Overzichtelijk en zeer praktisch !

    Misschien heb je deze vragen nog

    Met Mijn Post in de My bpost app kan je inkomende post zien, nog voor je postbode die in je brievenbus bezorgt. Je krijgt een afbeelding van je persoonlijke post (uiteraard van de buitenkant … ), die je later die dag in je brievenbus ontvangt.

    De gloednieuwe functie is een bètaversie en is nog niet voor iedereen beschikbaar. Maar onze community met bètatesters groeit, dus misschien maak jij er binnenkort ook deel van uit. Of je activeert Mijn Post, zodra de functie voor het grote publiek gelanceerd is.

    Met de My bpost app kan je al je pakjes volgen. Ook die van andere pakjesbezorgers. Je pakjes van bpost, gelinkt aan je e-mailadressen in de My bpost app, worden automatisch toegevoegd. Andere pakjes kan je eenvoudig toevoegen in de app als volgt:

    • Klik ‘voeg een zending toe’ op het startscherm van de app
    • Geef het barcodenummer van het pakje in of scan de barcode via de app.
    • Selecteer de pakjesbezorger uit de voorgestelde lijst. Staat je pakjesbezorger niet in de lijst, stuur ons dan een berichtje in de app. Wij voegen deze dan toe aan de huidige lijst.
    • Voer de postcode van het afleveradres in.

    De My bpost app geeft je toegang tot verschillende diensten van bpost. Je kan er onder meer je pakjes mee volgen, je leveringsvoorkeuren instellen, invoerkosten betalen …

    • Je pakjes volgen via Track & Trace

      Je kan al je pakjes volgen in de app. Ook pakjes van andere pakjesbezorgers. De meeste pakjes van bpost komen automatisch in de app terecht. Andere pakjes kan je zelf toevoegen door de barcode van je pakje te scannen of manueel in te geven. Via statusmeldingen blijf je op de hoogte van waar je pakje is. Je kan zelf instellen voor welke pakjes je deze meldingen wil ontvangen.

    • Je leveringsvoorkeuren voor pakjes instellen

      Via je leveringsvoorkeuren bepaal je, tot 5 minuten voor de levering, waar je pakje van bpost mag geleverd worden als je niet thuis bent:

      • bij een buur naar keuze
      • op een veilige plaats in of rondom je woning
      • in een gekozen Afhaalpunt

      Je kan ook meteen kiezen om je pakje rechtstreeks in een Afhaalpunt of Pakjesautomaat te laten leveren.

    • Je leveringsvoorkeuren voor aangetekende zendingen instellen

      Je kan in de app ook aangeven om je aangetekende zendingen meteen in je brievenbus te ontvangen. Je ontvangt dan een e-mail zodra er een aangetekende zending in je brievenbus ligt. Om deze dienst in de app te activeren heb je je identiteitskaart nodig.

    • Een verzendetiket aanmaken

      Om een pakje te verzenden heb je een verzendetiket nodig om op je pakje te kleven. Dat kan je aanmaken en betalen in de app. Je kan het dan thuis afdrukken, of in een Postkantoor of PostPunt laten printen.

    • Invoerkosten betalen

      Voor een pakje van buiten de EU zal je meestal invoerkosten moeten betalen. Deze kan je veilig via de My bpost app betalen.

    • Een Pakjesautomaat zonder scherm openen

      Via onze Pakjesautomaten zonder scherm kan je een pakje verzenden, ontvangen of retourneren. Een locker openen van zo’n automaat kan je alleen via de My bpost app.

    Soms gebeurt het dat wij de barcode pas op een later tijdstip van de afzender ontvangen. Hierdoor kan je je pakje nog niet volgen. Probeer het in dit geval later opnieuw.

    Kijk ook zeker na of je de juiste barcode en postcode hebt ingevuld. Zorg ervoor dat je de juiste pakjesbezorger hebt geselecteerd uit de voorgestelde lijst. Weet je niet wie de bezorger van je pakje is, selecteer dan 'Ik weet het niet'. Ken je de bezorger, maar staat deze niet in onze lijst, stuur ons dan een berichtje in de app. Wij voegen deze dan toe aan de huidige lijst.

    Helaas is de My bpost app (nog) niet beschikbaar op tablet. Je kan de app wel downloaden op je smartphone via Google Play of de App Store.

    Download de app:

    Voor Androidtoestellen
    Voor iPhone