De ultieme Track & Trace-beleving
Volg al je pakjes
Scan de QR-code
en download de app
My bpost app: altijd zicht op al je pakjes
- Volg al je pakjes op de voet, ook die van andere bezorgers
- Wijzig je leveringsvoorkeuren in de app tot 5 min. voor de levering
- Kies voor welke pakjes je graag statusmeldingen ontvangt
Wat onze klanten zeggen
Misschien heb je deze vragen nog
Met de My bpost app kan je al je pakjes volgen. Ook die van andere pakjesbezorgers. Je pakjes van bpost, gelinkt aan je e-mailadressen in de My bpost app, worden automatisch toegevoegd. Andere pakjes kan je eenvoudig toevoegen in de app als volgt:
- Klik ‘voeg een zending toe’ op het startscherm van de app
- Geef het barcodenummer van het pakje in of scan de barcode via de app.
- Selecteer de pakjesbezorger uit de voorgestelde lijst. Staat je pakjesbezorger niet in de lijst, stuur ons dan een berichtje in de app. Wij voegen deze dan toe aan de huidige lijst.
- Voer de postcode van het afleveradres in.
De My bpost app geeft je toegang tot verschillende diensten van bpost. Je kan er onder meer je pakjes mee volgen, je leveringsvoorkeuren instellen, invoerkosten betalen …
Je pakjes volgen via Track & Trace
Je kan al je pakjes volgen in de app. Ook pakjes van andere pakjesbezorgers. De meeste pakjes van bpost komen automatisch in de app terecht. Andere pakjes kan je zelf toevoegen door de barcode van je pakje te scannen of manueel in te geven. Via statusmeldingen blijf je op de hoogte van waar je pakje is. Je kan zelf instellen voor welke pakjes je deze meldingen wil ontvangen.
Je leveringsvoorkeuren voor pakjes instellen
Via je leveringsvoorkeuren bepaal je, tot 5 minuten voor de levering, waar je pakje van bpost mag geleverd worden als je niet thuis bent:
- bij een buur naar keuze
- op een veilige plaats in of rondom je woning
- in een gekozen Afhaalpunt
Je kan ook meteen kiezen om je pakje rechtstreeks in een Afhaalpunt of Pakjesautomaat te laten leveren.
Je leveringsvoorkeuren voor aangetekende zendingen instellen
Je kan in de app ook aangeven om je aangetekende zendingen meteen in je brievenbus te ontvangen. Je ontvangt dan een e-mail zodra er een aangetekende zending in je brievenbus ligt. Om deze dienst in de app te activeren heb je je identiteitskaart nodig.
Een verzendetiket aanmaken
Om een pakje te verzenden heb je een verzendetiket nodig om op je pakje te kleven. Dat kan je aanmaken en betalen in de app. Je kan het dan thuis afdrukken, of in een Postkantoor of PostPunt laten printen.
Invoerkosten betalen
Voor een pakje van buiten de EU zal je meestal invoerkosten moeten betalen. Deze kan je veilig via de My bpost app betalen.
Een Pakjesautomaat zonder scherm openen
Via onze Pakjesautomaten zonder scherm kan je een pakje verzenden, ontvangen of retourneren. Een locker openen van zo’n automaat kan je alleen via de My bpost app.
Soms gebeurt het dat wij de barcode pas op een later tijdstip van de afzender ontvangen. Hierdoor kan je je pakje nog niet volgen. Probeer het in dit geval later opnieuw.
Kijk ook zeker na of je de juiste barcode en postcode hebt ingevuld. Zorg ervoor dat je de juiste pakjesbezorger hebt geselecteerd uit de voorgestelde lijst. Weet je niet wie de bezorger van je pakje is, selecteer dan 'Ik weet het niet'. Ken je de bezorger, maar staat deze niet in onze lijst, stuur ons dan een berichtje in de app. Wij voegen deze dan toe aan de huidige lijst.
Helaas is de My bpost app (nog) niet beschikbaar op tablet. Je kan de app wel downloaden op je smartphone via Google Play of de App Store.
Download de app: