Kosten verbonden aan je pakje?
Betaal ze voortaan ook mobiel aan de postbode
- Snel, eenvoudig en veilig
- Met je banking app of de Payconiq by Bancontact-app
- Ook cash betalen blijft mogelijk
Zo werkt het in 4 stappen
bpost vraagt nooit om te betalen voor je pakje terwijl het nog onderweg is, behalve bij pakjes van buiten de Europese Unie waarop invoerkosten moeten worden betaald. Controleer altijd via de My bpost app of Track & Trace of een betaling vereist is.
Misschien heb je deze vragen nog
Een zending met betaling bij levering kan je op 2 manieren betalen in een Afhaalpunt: cash en met debet- of kredietkaart.
Nee, dat is momenteel nog niet mogelijk. Je kan je pakje als volgt betalen:
- met gepast geld
- via de Payconiq by Bancontact app of via je banking app die de Payconiq by Bancontact-functionaliteit aanbiedt
- met je debet- of kredietkaart (enkel in een Postkantoor, PostPunt of PakjesPunt mogelijk)
Pakjes van buiten de Europese Unie met invoerkosten kan je vanaf 7 juni 2021 wel op voorhand met de My bpost app betalen. Voor deze pakjes krijg je een melding in je app.
Het maximumbedrag is afhankelijk van de betalingslimieten van je bank. Indien deze limiet wordt overschreden, krijg je meteen een melding. In dat geval zijn er 2 mogelijkheden:
- Je betaalt cash het exacte bedrag aan de postbode en ontvangt meteen je pakje
- Je pakje gaat naar het Postkantoor of Postpunt in je buurt waar je het de volgende werkdag betaalt met een debet- of kredietkaart.
Je kan je pakje aan de postbode betalen via de Payconiq by Bancontact app of via een van de volgende banking apps die de Payconiq by Bancontact-functionaliteit aanbiedt: KBC, BNP Parisbas Fortis, Belfius, ING, Argenta, AXA bank, ABK bank, Bank Van Breda, Beobank, CBC banque, CPH banque, Crelan, Deutsche Bank, Fintro, Hello Bank Keytrade, Nagelmackers, VDK spaarbank.