Charter voor klantvriendelijkheid

Tevreden klanten: onze topprioriteit

  • De voorbije jaren heeft bpost hard gewerkt aan de uitbouw van een multikanaalsnetwerk waarbij de residentiële klant terecht kan voor informatie, transacties en klachten in de postkantoren, postpunten, eShop, zegelwinkels en het Contact Center.
     
  • Om de kwaliteit van onze dienstverlening aan klanten te verbeteren hebben we in 2011 het Charter voor de Klantentevredenheid - (PDF - 160ko) ondertekend. Dit Charter formaliseert een aantal richtlijnen die we reeds geruime tijd in het contact center hanteren. Concreet komt dit erop neer dat we o.a. streven naar het:
     
    • vermelden van de contactgegevens op websites, contracten, facturen op een duidelijke en transparante manier
    • ter beschikking stellen van transparante informatie over diensten en producten
    • helpen van een klant door een contact center medewerker binnen de 2,5 minuten na de eindkeuze van de klant in het telefonische keuzemenu
    • op regelmatige tijdstippen publiceren van een overzicht van de indicatoren in verband met de telefonische contacten & klachtenbehandeling. Het betreft onder andere wachttijden, service levels, (aantal) klachten aan de Ombudsdienst,…
       
  • Hieronder kunt u de maandelijkse rapporten vinden