Nos experts offrent un soutien et des conseils sur la préparation et l'évaluation de vos campagnes, une expertise média et une inspiration sur In-Home Advertising. Contactez nos Media Experts.

Contactez nos Media Experts
Deeds-not-words
Deeds-not-words
Plus de contenu sur #Autre
Plus de contenu sur #Autre
5 septembre 2019 - 7 Minutes Temps de lecture

When natural disasters happen, it's widely covered in all media around the world. Misereor, a relief organisation fighting poverty in Africa, Asia and Latin America, used this insight to raise awareness on making donations for an earthquake in Haïti.   They send a mailing to over 500 journalists, persuading them to do more than just report on the misery of the earthquake. Their message was simple and clear: "deeds not words". Enclosed in the envelope where all of the redundant phrases as loose letters. An eye-opening and strong message one couldn't ignore. The campaign was therefore a great success! Almost half of the approximately 500 journalists approached responded to this mailing.

A great example of how an ingenious targeted Direct Mail can generate strong emotions and activate receivers to act upon!
 

  falling letters

Articles similaires

# Autre
Pourquoi l’investissement dans les besoins changeants des consommateurs en matière de protection de la vie privée est rentable selon Google
protection de la vie privée
5 avril 2022
- 4 Minutes temps de lecture
protection de la vie privée
# Autre
Communication durable et Paper Mail
Marc Fauconnier
22 juillet 2021
- 3 Minutes temps de lecture
Marc Fauconnier
# B2B
Innovation dans la segmentation avec le Paper Mail
SD Workx Case
30 juin 2021
- 4 Minutes temps de lecture
SD Workx Case
# Autre
Téléchargez notre check list pour une organisation fluide de votre évènement
bpost media
11 mai 2021
bpost media
# Autre
Comment attirer davantage de clients ? Faites de vos followers en ligne des acheteurs
Comment attirer davantage de clients ?
4 mai 2021
Comment attirer davantage de clients ?