Scoren mogen we hier letterlijk nemen, want Comith en Daddy Kate Print namen de Bronzen B2B award in Best Use of Direct mee naar huis dankzij deze succesvolle leadcampagne via Direct Mail. Now, who’s your daddy?
Nieuwe leads. Elk bloeiend bedrijf heeft ze nodig. Ook drukkerij Daddy Kate Print. Hun uitgangspunt voor een succesvolle B2B leadcampagne: overtuigen door te bewijzen, met een kwaliteitsvol print-inspiratieboek. Maar wat zet je erin, en hoe stuur je het op? Veel vragen, en communicatiebureau Comith had antwoorden.
Ze zochten eerst naar een duidelijke profilering voor de drukkerij. Ze kwamen er samen achter dat dat ‘snelheid door slimme efficiëntie’ is. Van daar naar de nieuwe baseline ‘Work hard. Print hard.’ was dan ook een kleine stap.
Zo’n keiharde boodschap vraagt tegelijk een humoristische ondertoon. Die creëerden ze via de fictieve ‘geestelijke vader’ Daddy K. Ze brachten hem tot leven in een driefasige multichannel campagne. In de eerste fase introduceerden ze Daddy K. in een print-inspiratieboek met 17 tips voor goed drukwerk.
In fase twee volgde een email met een hilarisch filmpje, waarin hij de kijker rondleidt in de drukkerij en enkele superefficiënte medewerkers voorstelt. In fase drie kreeg het bureau of de adverteerder een telefoontje om eens samen te zitten en te kijken wat Daddy K. concreet voor hun communicatie-acties zou kunnen betekenen.
En het werkte. Na amper 2 weken had Daddy Kate meer dan 50 leads beet. Bekijk hier het filmpje (deels opgenomen met medewerkers van Daddy Kate).