Onze experten bieden ondersteuning en advies bij wijze van voorbereiding en evaluatie van uw campagnes, media expertise en inspiratie over In-Home Advertising.

Contacteer onze Media Experts
Daddy Kate Print gagne des leads et des awards via humour et storytelling
31 oktober 2018 - 7 Minuten leestijd

Scoren mogen we hier letterlijk nemen, want Comith en Daddy Kate Print namen de Bronzen B2B award in Best Use of Direct mee naar huis dankzij deze succesvolle leadcampagne via Direct Mail. Now, who’s your daddy?

Nieuwe leads. Elk bloeiend bedrijf heeft ze nodig. Ook drukkerij Daddy Kate Print. Hun uitgangspunt voor een succesvolle B2B leadcampagne: overtuigen door te bewijzen, met een kwaliteitsvol print-inspiratieboek. Maar wat zet je erin, en hoe stuur je het op? Veel vragen, en communicatiebureau Comith had antwoorden.

Ze zochten eerst naar een duidelijke profilering voor de drukkerij. Ze kwamen er samen achter dat dat ‘snelheid door slimme efficiëntie’ is. Van daar naar de nieuwe baseline ‘Work hard. Print hard.’ was dan ook een kleine stap.

Zo’n keiharde boodschap vraagt tegelijk een humoristische ondertoon. Die creëerden ze via de fictieve ‘geestelijke vader’ Daddy K. Ze brachten hem tot leven in een driefasige multichannel campagne. In de eerste fase introduceerden ze Daddy K. in een print-inspiratieboek met 17 tips voor goed drukwerk.

Daddy Kate

In fase twee volgde een email met een hilarisch filmpje, waarin hij de kijker rondleidt in de drukkerij en enkele superefficiënte medewerkers voorstelt. In fase drie kreeg het bureau of de adverteerder een telefoontje om eens samen te zitten en te kijken wat Daddy K. concreet voor hun communicatie-acties zou kunnen betekenen.

Daddy Kate

Daddy Kate

Daddy Kate

Daddy Kate

En het werkte. Na amper 2 weken had Daddy Kate meer dan 50 leads beet. Bekijk hier het filmpje (deels opgenomen met medewerkers van Daddy Kate).  

Gerelateerde artikelen

# Diensten, # B2B, # Marketing, # Klant
bpost, meer dan ooit een onmisbare dataspeler
Data vision
28 januari 2022
- 7 Minuten leestijd
Data vision
# B2B, # Andere
Innovatie in segmentatie met Paper Mail
SD Workx Case
30 juni 2021
- 4 Minuten leestijd
SD Workx Case
# B2B, # Retail
Paper Mail en innovatie in duurzaamheid
cup-cycling
30 juni 2021
- 5 Minuten leestijd
cup-cycling
# B2B
Spring in a tin for Epsilon's clients
Spring-in-a-tin_DM
26 januari 2018
- 7 Minuten leestijd
Spring-in-a-tin_DM
"