Hoe overtuig je fervente koffiedrinkers om resoluut te kiezen voor oploskoffie? Zenith deed voor Nescafé de test met OptiTouch van Welcome Media. Hun campagne was straffe koffie!
Uitwerking
Voor de promotie van hun nieuwe NESCAFÉ Azera, maakten Zenith en Nescafé gebruik van de media oplossing OptiTouch van Welcome Media. Gebruikers van gemalen, oplos- en bonenkoffie ontvingen een geadresseerde of niet-geadresseerde mailing dankzij deze OptiTouch formule. In de mailing zaten 2 samples uit het Nescafé Azera-assortiment en een coupon om de koffie met korting zelf in huis te halen. Awareness, maar ook trial van de samples waren de belangrijkste objectieven voor Nescafé. De goede smaak van de koffie zou de rest van het werk doen.
Resultaten
Relevantie, emotie en activatie zijn de sterkste troeven van In-Home Advertising (Direct Mail en Door to door). En deze troeven kwamen ook goed naar voor in deze mailing (zie infographic). De reading rate van de mailing lag 33% hoger dan de benchmark. De mailing trok dan ook de aandacht en werd gewaardeerd als overtuigend, duidelijk en geloofwaardig. Zelfs van diegenen die de mailing niet gelezen hebben, hield een groot percentage (75%) de samples toch bij voor later om later eventueel nog te kunnen genieten van deze Nescafé Azera koffie bij hun thuis!
Comment
Magali Walraeve, brand manager voor Nescafé
"Via Optitouch konden we heel goed onze doelgroep bereiken, met als doel Nescafé Azera te laten ontdekken en de doelgroep aan te sporen ons nieuwe merk te proeven. Het concept ‘Door to door’ paste ook perfect bij onze propositie die we met Nescafé Azera willen neerzetten, nl. ‘Ervaar de coffeebar bij jou thuis’. Het was de eerste maal dat we dit als communicatiemiddel gebruikten bij Nescafé. We waren heel verrast met de goede resultaten!"
Ps: Wist u dat In-Home Advertising campagnes perfect meetbaar zijn? Deze campagne werd gemeten via onze Barometer. Ook geïnteresseerd in een Barometer voor uw volgende campagne? Contacteer ons vrijblijvend!