Paper Mail stimuleert de creativiteit, ook in tijden van corona. Dat toont LU met drie bijzonder slimme campagnes om zijn producten te lanceren en te ondersteunen. De uitdaging? Tijdens de coronaperiode mochten consumenten geen producten proeven in de supermarkt. Paper Mail bleek voor LU een heel succesvol medium om liefhebbers nieuwe producten te leren kennen en om hun voorkeur voor het merk te delen. Het leverde producent Mondelez bovendien een Best of In-Home Advertising op.
Paper Mail in de mediamix voor een productlancering
Mondelez lanceerde in de coronaperiode Petit LU Moelleux in twee smaken. Normaal spelen tastings in de supermarkt een belangrijke rol, want proeven is vaak geloven én kopen. Door de maatregelen mocht er echter niet worden geproefd in de winkel. Daarom ontwikkelde Mondelez een heel slimme multimediale strategie waarin Paper Mail een sterke rol speelde.
Consumenten konden ter gelegenheid van Valentijn hun geliefde – en dus ook zichzelf – verrassen met een gratis LU Moelleux die werd vergezeld door een gepersonaliseerde LUve Letter! Liefst 100.000 consumenten kregen de kans om op dit unieke aanbod in te gaan en de LUve Letter en product sample in de brievenbus te krijgen.
De campagne toont ook aan dat media elkaar versterken als ze slim worden ingezet. De actie begon online met een oproep. Vervolgens was er de gepersonaliseerde Paper Mail en als sluitstuk van de campagne was er het social media-luik #SharetheLUve waarin deelnemers hun enthousiasme over de LUve Letter deelden. Ook brand building was dus een stevige pijler van deze bekroonde Best of In-Home Advertising-campagne - die door het succes een vervolg kreeg.
Kent u de Barometer-studie? Deze meet de impact van uw campagne op koopintentie
Paper Mail: een heerlijke binnenkomer op Complimentendag
LU begrijpt dat emotie een belangrijke troef is van Paper Mail. Door de tastbaarheid en personalisatiemogelijkheden schept het medium een sterke band met de ontvanger. Maar het is ook belangrijk om het op het juiste moment in te zetten. Mondelez koos op Complimentendag – een krachtig toptopicalmoment! – opnieuw voor Paper Mail. Het bood de mogelijkheid om iemand een ‘compLUmentje’ te geven samen met een heerlijk product van LU. 50.000 consumenten kregen dit onverwachte berichtje in hun brievenbus. De impact was opnieuw groot en de ‘compLUmentjes’ werden graag gedeeld via sociale media.
Alle cijfers en insights van het Paper Reach-onderzoek vind je hier
Paper Mail als booster van sampling en store traffic
Een derde LU-campagne was voor de sampling van de nieuwe Luikse Wafels. Ook hier bood de winkel geen mogelijkheid voor een proeverij dus werden de nieuwe variëteiten verstuurd naar de consument. Maar tussen proeven en kopen is nog een groot verschil. Dus ondersteunde Mondelez de sampling met een kortingbon. Zo werd de brug geslagen tussen de ervaring met het product en de aankoop in de winkel. Bovendien zorgde Paper Mail hier voor een warme merkbeleving, want een gratis LU: daar zegt iedereen ‘ja’ tegen.
Bekijk hier andere bekroonde campagnes