De Paper Reach-studie, die de belangrijkste metingen naar de media-impact van Paper Mail (of direct mail) herneemt, omvat nu de resultaten van drie nieuwe, in 2021 uitgevoerde golven.
In het algemeen bevestigt Paper Mail het in eerdere golven vastgestelde impactniveau.
- Uitgebreid contact. Met een leespercentage (Net Reach) van 78% bereikt dit medium een zeer hoog niveau in een nochtans sterk versnipperd medialandschap.
- Kwaliteitscontact. Elke mail genereert gemiddeld 4 contacten en 50% daarvan is na 1 week nog steeds actief: een contact dat duurt dus, dankzij de gewekte belangstelling.
- Activerend contact. Gemiddeld 48% van de Paper Mails leidt tot een reactie, online of offline: informatie zoeken op een website, naar een verkooppunt gaan, kortingbons uitknippen, bespreken met vrienden en familie of ... kopen (14%). Zoals we zien, gaat de impact van Paper Mail veel verder dan "respons".
Ontdek alle belangrijke cijfers
Online tool: Ontdek de impact van uw volgende campagne
U kunt door de resultaten van deze studie surfen via de Media Tool (https://paper-reach.be/nl/). Zo krijgt u alvast een beeld van de gemiddelde impact van uw volgende campagne.
U kunt de volgende selecties maken:
- Keuze van de sector: alle sectoren samen of één sector in het bijzonder, momenteel 15 sectoren
- Keuze van het profiel (of een subprofiel, afhankelijk van de beschikbare informatie): taal, geslacht, verantwoordelijke voor aankoop, sociaal-demografische criteria (sociale klassen, regio, enz.) of relatie tot het merk (klant - niet-klant). Toegang tot de tool: https://paper-reach.be/nl/
Referentiestudie op de Belgische markt
De Paper Reach-studie is een initiatief dat in 2020 werd opgestart vanuit de behoefte om voor de Belgische markt (bureaus en merken) degelijke, actuele en objectieve gegevens te verzamelen over de attitude en het gedrag van de consument ten opzichte van zijn brievenbus, en meer bepaald ten opzichte van reclamezendingen op naam (Direct Mail, ook bekend als Paper Mail). Deze studie is het resultaat van een taskforce bestaande uit leden van de ACC, UBA en UMA en bpost media.
De nieuwe golven van 2021 brengen het aantal geanalyseerde campagnes op 8.500 en openen zo de deur voor nieuwe metingen, die nu 15 sectoren bestrijken via 14 verschillende filters
Meer weten over de methodologie.