Het geheim van een succesvolle webshop? Tevreden klanten! Bij bpost vind je logistieke oplossingen die het je klant, maar ook jezelf makkelijk maken. Benieuwd wat wij voor je kunnen doen?

Bespreek het met een van onze experten
CO2 neutral delivery of your mailings and parcels in Belgium
20 november 2023 - 3 Minuten leestijd

Bij bpost hechten we veel belang aan duurzaamheid en zetten we ons maximaal in om onze pakjes en brieven zo groen mogelijk te leveren. Onze doelen zijn dan ook ambitieus: tegen 2040 volledig klimaatneutraal opereren. We zetten voornamelijk in op vergroenen van ons wagenpark en het verminderen van het aantal km’s. Om te tonen dat jouw pakjes dus groener geleverd worden, kan je nu gebruik maken van het vernieuwde CO2 neutraal label. Want de CO2 die we nog niet kunnen vermijden, compenseren we volledig voor een CO2 neutrale levering.

Bpost investeert onder meer in elektrische wagens, zonnepanelen, slimme routes en duurzame afhaalopties, waardoor pakjes op een duurzame manier bij je klant geraken. Het is dan ook met enige trots dat we met ons CO2-neutraal label dragen. Ook jij kan gebruikmaken van ons CO2-neutraal label en zo mee onze duurzaamheidsmaatregelen in de verf zetten om samen elke dag een stapje groener te worden.

Wat doen wij?

Reeds 40% van ons wagen- en fietspark is vandaag groen en zelfs volledig uitstootvrij. Daar stoppen we echter niet. Met een nieuwe investering in elektrische bestelwagens, e-bikes en LNG-trucks leveren we je online bestellingen tegen 2030 100% uitstootvrij bij je klanten. Zo zorgen we niet enkel voor een kwaliteitsvolle levering, maar ook een groene. Daarnaast heeft bpost ook het dichtste netwerk aan Afhaalpunten in België, waardoor één op de twee Belgen zijn pakje op wandelafstand ergens kan afhalen. Op die manier verminderen we de CO2-transportuitstoot voor gemiddeld 30%* dan wanneer een pakje aan huis wordt geleverd. Als de klant zijn pakje ook nog eens te voet of met de fiets komt afhalen, dan reduceren we samen de uitstoot tot wel 90%. Samen zorgen we dus voor duurzame leveringen!

*Studie van Vrije Universiteit Brussel

Wat kan jij doen?

Met ons CO2-neutraal label of het nieuwe label van onze duurzame partner CO2logic toon jij jouw engagement voor onze CO2-neutrale levering en zo worden ook klanten zich bewust van onze maatregelen en milieuprogramma. Je kan het toevoegen aan je website, je verpakking en zelfs in je communicatie.

Begin volgend jaar krijgen contractuele klanten een certificaat toegestuurd voor de deelname aan het CO2-compensatie programma, wat je eveneens in je bedrijfscommunicatie kan gebruiken. Onze duurzaamheidsmaatregelen en bijbehorende labels kunnen je daarnaast helpen om klanten te winnen én te houden. Samen op weg naar groenere post en pakjes!


Download ons CO2-neutraal label >

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig tips en tricks.

Gerelateerde artikelen

E-commerce, Duurzaam, bpost product
“Duurzame e-business en klantentevredenheid gaan hand in hand”
Katrien Spilliaert- Keynote Becom Summit '24
6 juni 2024
Katrien Spilliaert- Keynote Becom Summit '24
Duurzaam, bpost product, Digitaal
Een pakje én niet thuis? Geen briefje meer in je bus.
No more note in your letterbox in case of absence, but a digital message on your mobile device.
15 januari 2024
No more note in your letterbox in case of absence, but a digital message on your mobile device.
Duurzaam, bpost product, Gids
[ White Paper ] Ontdek hoe je emissievrij pakjes kan leveren?
How to deliver emission-free parcels in Belgium
19 oktober 2023
- 2 Minuten leestijd
How to deliver emission-free parcels in Belgium
Duurzaam, E-commerce, Internationaal
Nieuwe duurzaamheidslabels voor pakjes naar Frankrijk en Italië
Duurzaamheidslabels
3 mei 2023
- 3 Minuten leestijd
Duurzaamheidslabels
Duurzaam, E-commerce, Logistiek
[Podcast] Hoe rijmt bpost e-commerce met duurzaamheid?
Podcast Sustainability
9 maart 2023
- 3 Minuten leestijd
Podcast Sustainability